Opony do samochodu BMW Seria 5
BMW seria 5 to kategoria aut z segmentu E, czyli wyższej klasy średniej. Oznacza to, że w przypadku tych modeli można oczekiwać nie tylko mocnych osiągów, ale przede wszystkim luksusowego wyposażenia przekładającego się na maksymalny komfort jazdy. Fabrycznie pojazdy te były oznaczane kodem z literą E. BMW seria 5 I generacja (czyli BMW E12) z lat 1972-1981 to 4-drzwiowy sedan z 4-biegową manualną skrzynią biegów, o szerokim podłużnym grillu i dwóch okrągłych reflektorach z przodu. BMW E28 (BMW seria 5 II generacja) wytwarzany w latach 1981-1988 kontynuuje tę stylistykę, ale oferuje mniejszą masę własną, udoskonaloną instalację paliwową i zapłonową oraz większy poziom bezpieczeństwa dzięki ulokowaniu zbiornika paliwa za tylną osią.
BMW seria 5 III generacja (oznaczana jako BMW E34) produkowana od 1988 do 1997 roku to dodatkowa wersja nadwozia - 5-drzwiowe kombi oraz bogaty wybór jednostek napędowych i rodzajów przekładni. BMW seria 5 IV generacja (BMW E39) ma już nieco mniejszy, dzielony w połowie grill z podłużnie osadzonymi reflektorami przednimi i zmienioną stylistyką nadwozia. Ta edycja BMW serii 5 była wytwarzana w latach 1995-2004. W BMW E60 (BMW serii 5 V generacji) produkowanym w latach 2003-2010 zmieniono nie tylko reflektory, zaostrzając je ku górze, ale również unowocześniono linię maski, tyłu i boków. Doszły tu nie tylko 6-, ale również 7-biegowe skrzynie biegów, w tym specjalna 7-biegowa sekwencyjna w modelu M5. BMW M5 to szczególny wariant sedana lub kombi, w którym pod maską drzemie silnik V10 o pojemności aż 5.0 l i mocy 507 KM. BMW seria 5 VI generacja z lat 2007-2010 wyróżniała się już zmienionym nazewnictwem - to BMW F10 dla sedana i BMW F11 dla kombi. Duży bagażnik, dużo przestrzeni i gigantyczne osiągi - to sprawia, że gdy wybierze się dobrej jakości opony BMW seria 5 pokaże, na co go stać na szybkich trasach!
W BMW serii 5 VII generacji (czyli BMW G30/G31) wzmocniono nowoczesny charakter nadwozia dodając charakterystyczne przetłoczenia, niski zderzak z szerokim wlotem powietrza, czy klinowate reflektory LED. Model ten występuje również z 8-biegową automatyczną przekładnią. Wersja M5 limuzyna po faceliftingu z 2020 roku dzięki silnikowi benzynowemu 4.4 M5 może osiągnąć moc aż 600 KM. Warto zwrócić też uwagę na modele plug-in dostępne po 2020 roku - w najmocniejszej wersji hybrydy mają one silnik 3.0 545 e o mocy 394 KM. W standardowym wyposażeniu zwrócono baczną uwagę na bezpieczeństwo dodając na przykład asystenta wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, czy inteligentny tempomat. Można też w tym modelu parkować przy pomocy smartfona - to zdecydowanie auto dla tych, którzy jeżdżą dużo, często i nie lubią stresować się manewrowaniem!