Opony do samochodu Ford Puma

Ford Puma to samochód, który na rynek europejski produkowany był w latach 1997-2002 jako sportowy – z segmentu G, ale bywa też określany w klasie B. W 2019 roku natomiast wypuszczono go do sprzedaży na rynku europejskim i australijskim jako miejski crossover segmentu B. Ford Puma I generacji to charakterystyczny model z dostępnymi czterema silnikami benzynowymi o największej mocy 157 KM i nadwoziu coupe. Wyróżniał się on nietypowymi obłymi kształtami – zaokrąglonym przodem i opadającą linią dachu, a także zadartą do góry klapą bagażnika oraz reflektorami przednimi i tylnymi w kształcie łezki. Dostępna była również rajdowa wersja Pumy o mocy 220 KM.

Ford Puma II generacji to model z 2019 roku, o stylistyce typowej dla miejskich crossoverów. Sprytnie łączy w sobie charakter dużego zgrabnego hatchbacka i pojazdu ze sportowym zacięciem. Zbudowano go na platformie Forda Fiesty. Stylistycznie ma pewne cechy wspólne z poprzednikiem. Zaokrąglony przód wzbogacono o wypukłe reflektory w kształcie skośnego klina. Lekko opadająca linia dachu zbiega się z dolną krawędzią szyb bocznych, tworząc ciekawy, zadarty kształt tylnej części nadwozia. Duży, pięciokątny grill upodabnia ten pojazd do najnowszych modeli, podobnie jak wyraźne przetłoczenia na bokach.

Ford Puma II generacji dysponuje kilkoma silnikami EcoBoost – w tym najmocniejszym benzynowym o mocy 200 KM, hybrydowym 155 KM oraz diesla 120 KM. Posiada napęd przedni i dostępny jest w wersji 6-biegowej manualnej oraz 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów DCT. W testach Euro NCAP model ten zyskał 4/5 gwiazdek. Dobrze sprawdza się jako oszczędne, zwrotne auto do miasta, ale również na dłuższe trasy, a jego duży bagażnik nawet 456 litrów pozwala na przewożenie sporej ilości bagaży.

Rozmiar opon innych modeli Forda