Goodyear UltraGrip Performance+ 245/50 R18 104 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Goodyear UltraGrip Performance+ 245/50 R18 104 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
245/50 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / C / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S, FP

Cena za sztukę

832 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear UltraGrip Performance+ 245/50 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear UltraGrip Performance+ 245/50 R18 104 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model UltraGrip Performance+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle) czy specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 245/50 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa UltraGrip Performance+ marki Goodyear

Opony zimowe Goodyear zostały wyposażone w kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami, które skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, zwiększając kontrolę nad pojazdem. Specjalna mieszanka gumowa z krzemionką utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność na oblodzonych i zaśnieżonych drogach.

Opona osobowa oraz SUV – 245/50 R18 104 V

Opony osobowe Goodyear to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 245/50 R18 UltraGrip Performance+ XL FR

Opony zimowe Goodyear UltraGrip Performance+ 245 50 R18 104V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 245/50 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 245 mm, wysokość profilu 50 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Goodyear UltraGrip Performance+ mają indeks nośności 104 oraz prędkości V. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 240 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 900 kilogramów.

Goodyear UltraGrip Performance+ 245/50 R18 Rant ochronny (FP) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 16 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 245/50 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Goodyear
Klasa premium
Model UltraGrip Performance+
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FP)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FP
Kod produktu 14506

XL, 3PMSF, M+S, FP – co oznaczają symbole w modelu UltraGrip Performance+?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FP

Etykieta unijna opon 245/50 R18 104V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear UltraGrip Performance+ 245/50 R18 104 V XL FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Goodyear UltraGrip Performance+ 245/50 R18 104 V: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór opon o dobrej efektywności paliwowej to decyzja, która przynosi korzyści zarówno dla portfela, jak i dla środowiska. Opony z klasy "A" na etykiecie unijnej w tym zakresie oferują najniższy opór toczenia, co znacząco redukuje zużycie paliwa oraz emisję spalin. Modele te są idealnym wyborem dla kierowców szukających oszczędności i chcących jednocześnie działać na rzecz ochrony środowiska. Z kolei opony z klasy "E" mogą znacząco zwiększać koszty eksploatacji pojazdu.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, zawarta na etykiecie unijnej, dostarcza kluczowych danych dotyczących bezpieczeństwa jazdy w zmiennych warunkach pogodowych. Skala od "A" do "E" (jeszcze do niedawna nawet "F" czy "G") wskazuje na efektywność hamowania na mokrych drogach, z "A" jako najwyższą możliwą oceną. Interesujące jest, że opona z oznaczeniem "A" jest w stanie skrócić drogę hamowania o kilka procent w porównaniu do tej z niższymi ocenami, co może oznaczać nawet kilka metrów mniej na asfalcie pokrytym wodą przy prędkości 80 km/h. Ta różnica skuteczności hamowania ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Wybierając opony, kierowcy powinni rozważyć nie tylko ten parametr, ale również inne ważne aspekty, takie jak trwałość, komfort jazdy, a także efektywność paliwowa i wpływ opon na środowisko.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.