Dunlop Winter Sport 5 SUV 265/60 R18 114 H XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Dunlop Winter Sport 5 SUV 265/60 R18 114 H - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
265/60 R18
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
114 (do 1180 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

788 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dunlop Winter Sport 5 SUV 265/60 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Winter Sport 5 SUV 265/60 R18 114 H XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winter Sport 5 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach, gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 114 (do 1180 kg na oponę).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Winter Sport 5 SUV marki Dunlop

Opony zimowe Dunlop zaprojektowano z myślą o trudnych warunkach pogodowych, wyposażając je w kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami do efektywnego odprowadzania wody i błota pośniegowego. Specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co wpływa na lepszą przyczepność i bezpieczeństwo na śliskich oraz zaśnieżonych drogach, również podczas pokonywania zakrętów.

Opona osobowa oraz SUV – 265/60 R18 114 H

Opony osobowe Dunlop stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 265/60 R18 Winter Sport 5 SUV XL

Opony zimowe Dunlop Winter Sport 5 SUV 265 60 R18 114H mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Oznaczenie rozmiaru 265/60 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 265 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (60) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Opony Dunlop Winter Sport 5 SUV mają indeks nośności 114 oraz szybkości H. Oznacza to, że podczas jazdy z dopuszczalną prędkością do 210 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie wynoszące 1180 kg.

Dunlop Winter Sport 5 SUV 265/60 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 265/60 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Dunlop
Klasa premium
Model Winter Sport 5 SUV
Etykieta UE C / C / 73 dB
Indeks nośności 114 (do 1180 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 45451

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winter Sport 5 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 265/60 R18 114H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Winter Sport 5 SUV 265/60 R18 114 H XL uzyskała wynik: C/C/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta UE na oponach, podobna do oznaczeń ze sprzętu AGD/RTV, to kluczowe narzędzie informacyjne dla konsumentów. Zawiera ona oceny oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni (skala A do E) oraz poziomu hałasu (skala A do E oraz 1 do 3 fal, z dodatkowym oznaczeniem w dB). Dzięki tej etykiecie, klienci mogą łatwiej dokonać porównania i wyboru odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Dunlop Winter Sport 5 SUV 265/60 R18 114 H: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór jakości opon ma kluczowe znaczenie dla efektywności paliwowej pojazdów. Na etykiecie unijnej opór toczenia jest oceniany w skali od A do E, gdzie A oznacza ogumienie z najmniejszym oporem toczenia. Oznacza on, że samochód potrzebuje mniej energii do jazdy, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Etykieta unijna umożliwia ocenę przyczepności opon na mokrej nawierzchni, przyznając symbol od "A" do "E". Interesującym aspektem jest fakt, że do 07.2021 roku praktycznie nie stosowano klasy "D", co ułatwiało wykazanie różnic między oponami o wyższej i niższej wydajności. Produkty z symbolem "G" ze względu na ich niską wydajność nie są obecnie dopuszczane do sprzedaży, co podkreśla zaangażowanie w standardy bezpieczeństwa. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest mierzone przez drogę przebytą przez pojazd do całkowitego zatrzymania się, a także siłę tarcia, co daje realny obraz możliwości ogumienia w deszczowe dni. Znajomość tego parametru jest kluczowa, ale warto pamiętać, że pełen obraz bezpieczeństwa produktu wyłania się dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów opony, takich jak trwałość, hałas, czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.