Vredestein Ultrac+ 215/50 R17 95 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Vredestein Ultrac+ 215/50 R17 95 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
215/50 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

453 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Ultrac+ 215/50 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac+ 215/50 R17 95 Y XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę) oraz rozmiar 215/50 R17.

letnia osobowa

Nowa opona letnia Ultrac+ marki Vredestein

Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o ciepłych warunkach pogodowych. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, która zapewnia stabilne prowadzenie nawet w wysokich temperaturach. Asymetryczny bieżnik z mniejszą liczbą rowków niż w oponach zimowych zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność. Dzięki temu opony letnie Vredestein oferują pewność i bezpieczeństwo jazdy zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.

Opona osobowa – 215/50 R17 95 Y

Opony osobowe Vredestein to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 215/50 R17 Ultrac+ XL FR

Zadaniem opon letnich Vredestein Ultrac+ 215 50 R17 95Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 215/50 R17 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 215 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 17 cali. Opony Vredestein Ultrac+ posiadają indeksy 95Y. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 300 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 690 kg.

Vredestein Ultrac+ 215/50 R17 Rant ochronny (FSL) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 32 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/50 R17
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Ultrac+
Etykieta UE B / A / 69 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia XL, FSL
Kod produktu 62984

XL, FSL – co oznaczają symbole w modelu Ultrac+?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FSL

Etykieta unijna opon 215/50 R17 95Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac+ 215/50 R17 95 Y XL FR uzyskała wynik: B/A/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Vredestein Ultrac+ 215/50 R17 95 Y: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa B

Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas zewnętrzny generowany przez opony ma nie tylko wpływ na komfort jazdy, ale jest również ważnym czynnikiem ekologicznym, zwłaszcza w gęsto zabudowanych obszarach miejskich. Poziom głośności opony, określany na etykietach UE w skali od A do C i mierzony w decybelach (dB), odgrywa istotną rolę w redukcji zanieczyszczenia akustycznego. Opony klasy A, emitujące najmniej szumu, przyczyniają się do obniżenia ogólnego poziomu hałasu co może mieć pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie okolicznych mieszkańców. Dodatkowo, zmniejszenie hałasu drogowego ma znaczenie dla dzikiej fauny, której życie często zakłócane jest przez stresujące odgłosy. Wybierając opony z niższym poziomem hałasu, kierowcy nie tylko zyskują na komforcie, ale także przyczyniają się do stworzenia bardziej zrównoważonego i przyjaznego środowiska w swoich społecznościach.