Uniroyal WinterExpert 225/50 R18 99 V XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Uniroyal WinterExpert 225/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal WinterExpert 225/50 R18 99 V XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model WinterExpert stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej, technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach czy liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 225/50 R18.
Nowa opona zimowa WinterExpert marki Uniroyal
Opony zimowe zaprojektowano z myślą o zachowaniu przyczepności w trudnych warunkach pogodowych. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając stabilność pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Uniroyal z licznymi lamelami i nacięciami efektywnie odprowadza wodę, błoto oraz śnieg, zwiększając bezpieczeństwo podczas ruszania i hamowania.
Opona osobowa oraz SUV – 225/50 R18 99 V
Opony osobowe Uniroyal stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Uniroyal 225/50 R18 WinterExpert XL FR
Opony zimowe Uniroyal WinterExpert 225 50 R18 99V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 225/50 R18 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 225 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 18 cali (45.72 cm). Opony Uniroyal WinterExpert posiadają indeks nośności 99 oraz prędkości V. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 240 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 775 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 20 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Uniroyal |
Klasa | średnia |
Model | WinterExpert |
Etykieta UE | C / C / 72 dB |
Indeks nośności | 99 (do 775 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 40684 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu WinterExpert?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/50 R18 99V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal WinterExpert 225/50 R18 99 V XL FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna na oponach dostarcza ważnych informacji o efektywności paliwowej, co jest kluczowe dla oszczędności oraz ochrony środowiska. Klasyfikacja od A do E pomaga kierowcom w identyfikacji ogumienia, które zapewni mniejsze zużycie paliwa i ograniczy emisję spalin. Wybór opon o niskich oporach toczenia przekładających się na wydajność to krok w kierunku bardziej zrównoważonej i odpowiedzialnej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.