Kleber Krisalp HP3 225/50 R18 99 V XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kleber Krisalp HP3 225/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Krisalp HP3 225/50 R18 99 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Krisalp HP3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika, elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem czy technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 99 (do 775 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa Krisalp HP3 marki Kleber
Opony zimowe wykorzystują mieszankę gumową z dodatkiem krzemionki, która zachowuje elastyczność w niskich temperaturach i poprawia przyczepność na śliskich nawierzchniach. Głębokie rowki w bieżniku opon Kleber efektywnie odprowadzają wodę oraz błoto pośniegowe, zmniejszając ryzyko poślizgu i wspierając stabilność podczas hamowania.
Opona osobowa oraz SUV – 225/50 R18 99 V
Segment opon osobowych Kleber obejmuje zaawansowane produkty inżynieryjne przeznaczone dla różnorodnych pojazdów drogowych - od niewielkich aut miejskich po dynamiczne sedany, rodzinne minivany i eleganckie SUV-y. Wzmocniona konstrukcja barku zapewnia precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skomplikowanych manewrów, a zoptymalizowana sieć kanałów odprowadzających wodę minimalizuje ryzyko poślizgu. Nowoczesna mieszanka gumowa z domieszką krzemionki gwarantuje zachowanie odpowiednich parametrów trakcyjnych, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i zmniejszając opory toczenia.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kleber 225/50 R18 Krisalp HP3 XL FR
Opony zimowe Kleber Krisalp HP3 225 50 R18 99V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 225/50 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 50 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Kleber Krisalp HP3 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 99 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 775 kilogramów na pojedyncze koło).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 20 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Kleber |
Klasa | średnia |
Model | Krisalp HP3 |
Etykieta UE | C / B / 69 dB |
Indeks nośności | 99 (do 775 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 55838 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Krisalp HP3?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/50 R18 99V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Krisalp HP3 225/50 R18 99 V XL FR uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują etykiety na oponach, które informują o trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni i generowanym hałasie. Takie oznaczenie pomaga kierowcom w ocenie ogumienia, co ułatwia wybór modelu optymalnego dla ich samochodu. Przyczynia się to do bardziej świadomego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu.

Opór toczenia: klasa C
Dzięki etykiecie unijnej, kierowcy mogą łatwo ocenić efektywność paliwową opon, co jest kluczowym czynnikiem w oszczędzaniu na eksploatacji pojazdu. Klasy od A do E informują o stopniu oporu toczenia - im lepsza (bliższa oceny A), tym większe oszczędności i mniejsza emisja spalin. Te dane są istotne zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, które warto wziąć pod uwagę przy zakupie nowego kompletu ogumienia.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Etykieta unijna umożliwia ocenę przyczepności opon na mokrej nawierzchni, przyznając symbol od "A" do "E". Interesującym aspektem jest fakt, że do 07.2021 roku praktycznie nie stosowano klasy "D", co ułatwiało wykazanie różnic między oponami o wyższej i niższej wydajności. Produkty z symbolem "G" ze względu na ich niską wydajność nie są obecnie dopuszczane do sprzedaży, co podkreśla zaangażowanie w standardy bezpieczeństwa. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest mierzone przez drogę przebytą przez pojazd do całkowitego zatrzymania się, a także siłę tarcia, co daje realny obraz możliwości ogumienia w deszczowe dni. Znajomość tego parametru jest kluczowa, ale warto pamiętać, że pełen obraz bezpieczeństwa produktu wyłania się dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów opony, takich jak trwałość, hałas, czy efektywność paliwowa.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Hałas zewnętrzny opon może się różnić w zależności od warunków drogowych. Na mokrej, śliskiej nawierzchni czy na śniegu poziom hałasu może być wyższy, co jest ważną informacją dla kierowców planujących podróże w różnych warunkach pogodowych. Etykieta unijna oferuje wgląd w ogólny poziom szumów, ale warto pamiętać o tych zmiennych. Głośność zewnętrzna opon może być także wskaźnikiem ich ogólnego stanu i bezpieczeństwa. Jej wysoki poziom może wskazywać na nierównomierne zużycie lub inne problemy techniczne, co jest ważne, gdy chodzi o monitorowanie w kontekście utrzymania pojazdu w dobrym stanie.