Uniroyal AllSeasonMax 225/65 R16C 112/110 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Uniroyal AllSeasonMax 225/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal AllSeasonMax 225/65 R16C 112/110 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model AllSeasonMax stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury, podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe czy wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 225/65 R16C.
Nowa opona całoroczna AllSeasonMax marki Uniroyal
Opony całoroczne (uniwersalne) łączą cechy produktów letnich i zimowych. Charakteryzują się twardszą mieszanką gumową niż opony zimowe i mniej agresywnym bieżnikiem w porównaniu do letnich. Opony wielosezonowe Uniroyal sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie zimy są łagodne, a lato niezbyt gorące. Symbol 3PMSF na boku potwierdza ich przydatność w warunkach zimowych.
Opona dostawcza (do busa) – 225/65 R16 112/110 R
Opony dostawcze Uniroyal w rozmiarze 225/65R16C zostały zaprojektowane do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Wyposażono je w dwa indeksy nośności - osobny dla montażu na pojedynczej feldze oraz dla układu bliźniaczego. Dzięki wszechstronnemu bieżnikowi opony dostawcze zapewniają doskonałą kontrolę i stabilność w zróżnicowanych warunkach drogowych. Dodatkowo ich wzmocniona konstrukcja skutecznie zwiększa odporność na uszkodzenia i zużycie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Uniroyal 225/65 R16 AllSeasonMax
Opony całoroczne Uniroyal AllSeasonMax 225 65 R16C 112/110R są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 225/65 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 225 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (65) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Następne oznaczenia (112/110R) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Uniroyal AllSeasonMax. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1120 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 170 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 41 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Uniroyal |
Klasa | średnia |
Model | AllSeasonMax |
Etykieta UE | D / A / 73 dB |
Indeks nośności | 112/110 (do 1120 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 9074 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu AllSeasonMax?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 225/65 R16 112/110R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal AllSeasonMax 225/65 R16C 112/110 R uzyskała wynik: D/A/73 dB - szczegóły poniżej. Dzięki unijnym etykietom na opony, konsumenci mogą łatwo ocenić i porównać produkty różnych firm. Naklejki te zawierają kluczowe informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni, oporach toczenia i hałasie generowanym podczas jazdy, przedstawione w formie czytelnych piktogramów. To sprawia, że nawet osoby nieobeznane z detalami technicznymi mogą świadomie wybierać opony, które najlepiej spełnią ich potrzeby.

Opór toczenia: klasa D
Opony z najlepszą klasą oferują minimalny opór toczenia, co prowadzi do istotnych oszczędności zarówno paliwa jak i pieniędzy. Kierowcy nie tylko zmniejszają koszty eksploatacji swojego pojazdu, ale również przyczyniają się do redukcji emisji spalin. Taka odpowiedzialność za środowisko naturalne jest nie tylko korzystna ekonomicznie, ale także buduje pozytywny obraz ekologicznej świadomości na drogach.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.