Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/65 R16C 112/110 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/65 R16 112/110 R - opona całoroczna klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
225/65 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
112/110 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

481 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/65 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/65 R16C 112/110 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MPS400 Variant All Weather 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni, adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia czy mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 112/110 (do 1120 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna MPS400 Variant All Weather 2 marki Matador

Opony wielosezonowe Matador, przeznaczone głównie do jazdy miejskiej, oferują zrównoważone osiągi przez cały rok. Mieszanka gumowa przystosowanej do umiarkowanych temperatur oraz bieżnika łączącego cechy opon letnich i zimowych, zapewniają dobrą przyczepność na różnych nawierzchniach. Ogumienie całoroczne pozwala dodatkowo uniknąć sezonowej wymiany, oferując bezpieczeństwo i komfort w zmiennych warunkach pogodowych.

Opona dostawcza (do busa) – 225/65 R16 112/110 R

Opony dostawcze Matador w rozmiarze 225/65R16C to niezawodne rozwiązanie dla półciężarówek, busów i VAN-ów o masie do 3,5 tony. Dzięki podwójnemu indeksowi nośności można je dopasować zarówno do montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co zwiększa ich wszechstronność. Wzmocniona konstrukcja zapewnia odporność na intensywną eksploatację i uszkodzenia, a solidny bieżnik wspiera stabilne prowadzenie pojazdu na różnorodnych nawierzchniach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 225/65 R16 MPS400 Variant All Weather 2

Opony całoroczne Matador MPS400 Variant All Weather 2 225 65 R16C 112/110R są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 225/65 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (65) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 mają indeks nośności 112/110 oraz prędkości R. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną szybkością do 170 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 1120 kilogramów.

Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/65 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/65 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MPS400 Variant All Weather 2
Etykieta UE C / A / 72 dB
Indeks nośności 112/110 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 22999

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MPS400 Variant All Weather 2?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/65 R16 112/110R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/65 R16C 112/110 R uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach, wprowadzone w 2012 roku, stanowią ważne narzędzie dla kierowców. Umożliwiają szybkie porównanie kluczowych parametrów, takich jak przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz hałas podczas jazdy. Naklejone w widocznym miejscu na bieżniku, informacje te są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów drogowych w UE. Nie tylko dla aut osobowych, ale i dostawczych, ciężarowych, a także naczep autobusów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/65 R16 112/110 R: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.

Hamowanie na mokrym: klasa A

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W gęsto zabudowanych obszarach miejskich, hałas zewnętrzny opon jest istotnym czynnikiem wpływającym na jakość życia. Opony o niższym poziomie tego parametru, wskazane na etykiecie unijnej jako te z klasą A, przyczyniają się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego. Jest to szczególnie ważne w redukcji ogólnego szumu w miastach, co przekłada się na spokojniejsze i zdrowsze środowisko dla mieszkańców, a także dla dzikich zwierząt zamieszkujących okolice dróg miejskich i podmiejskich.