RoadX RX Frost WU01 245/40 R18 97 H XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
RoadX RX Frost WU01 245/40 R18 97 H - opona zimowa klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
245/40 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
97 (do 730 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

280 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony RoadX RX Frost WU01 245/40 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony RoadX RX Frost WU01 245/40 R18 97 H XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model RX Frost WU01 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie, charakterystyczny asymetryczny układ powierzchni jezdnej czy specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe. Prezentowana opona marki RoadX została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 245/40 R18.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa RX Frost WU01 marki RoadX

Opony zimowe zaprojektowano z myślą o zachowaniu przyczepności w trudnych warunkach pogodowych. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając stabilność pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Asymetryczny bieżnik opon zimowych RoadX z licznymi lamelami i nacięciami efektywnie odprowadza wodę, błoto oraz śnieg, zwiększając bezpieczeństwo podczas ruszania i hamowania.

Opona osobowa oraz SUV – 245/40 R18 97 H

Opony osobowe RoadX to zaawansowane inżynieryjnie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po rodzinne sedany, luksusowe limuzyny i mocne SUV-y. Dzięki wzmocnieniom stalowym w strukturze wewnętrznej wyróżniają się doskonałą stabilnością przy wyższych prędkościach, a starannie opracowany wzór bieżnika zapewnia optymalną przyczepność na różnych nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa przekłada się na niższe opory toczenia, pozwalając obniżyć koszty eksploatacji i cieszyć się komfortową jazdą w każdych warunkach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – RoadX 245/40 R18 RX Frost WU01 XL

Celem opon zimowych RoadX RX Frost WU01 245 40 R18 97H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 245/40 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (245) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (40) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Następne oznaczenia (97 oraz H) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon RoadX RX Frost WU01. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 730 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 210 km/h.

RoadX RX Frost WU01 245/40 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 245/40 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent RoadX
Klasa budżetowa
Model RX Frost WU01
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 97 (do 730 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 54458

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu RX Frost WU01?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 245/40 R18 97H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona RoadX RX Frost WU01 245/40 R18 97 H XL uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon jest obowiązkowym oznaczeniem w Unii Europejskiej. Dostarcza wartościowych informacji na temat ich parametrów. Pomaga kierowcom w wyborze optymalnego modelu, ponieważ uwzględnia poziom hałasu, zużycie paliwa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu właściciele aut mogą łatwo porównać różne modele opon pod kątem osiągów i cen. Pozwala to na świadomy wybór najlepiej dopasowanego ogumienia do ich indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony RoadX RX Frost WU01 245/40 R18 97 H: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Opór toczenia opon ma bezpośredni wpływ na ilość zużywanego przez auto paliwa. Lepsza klasa efektywności przekłada się na około 7% mniejsze spalanie. W praktyce oznacza to oszczędność około 50 groszy na każde 100 kilometrów jazdy, co ma znaczący udział w całkowitych kosztach spalania.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas generowany przez pracującą oponę jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na komfort jazdy. Na etykiecie unijnej wartość tego parametru jest podawana w decybelach (dB), co pozwala kierowcom dokonać świadomego wyboru. Opony są przydzielane do jednej z trzech klas głośności: A, B lub C, zamiast wcześniejszych symboli fali. Opony klasy A i B są najcichsze, zapewniają zatem spokojniejszą jazdę, podczas gdy klasy C oznaczają wyższy poziom szumu. Ten czynnik jest szczególnie ważny dla osób spędzających dużo czasu w samochodzie, ponieważ niższy poziom hałasu może znacząco zwiększyć komfort poruszania się nim.