Pirelli SottoZero 3 225/45 R18 95 V XL MO FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli SottoZero 3 225/45 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli SottoZero 3 225/45 R18 95 V XL MO FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SottoZero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego, elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 225/45 R18.
Nowa opona zimowa SottoZero 3 marki Pirelli
W trudnych warunkach pogodowych opony zimowe Pirelli wspierają zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. Charakterystyczny kierunkowy bieżnik z gęstą siecią lameli poprawia przyczepność na śniegu i lodzie, zwiększając kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo specjalna mieszanka gumowa zachowuje swoje właściwości w niskich temperaturach, co wzmacnia stabilność podczas jazdy.
Opona osobowa oraz SUV – 225/45 R18 95 V
Opony osobowe Pirelli to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 225/45 R18 SottoZero 3 XL MO FR
Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 225 45 R18 95V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 225/45 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (45) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Opona Pirelli SottoZero 3 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 95 (maksymalna wartość obciążenia 690 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 20 szt. (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/45 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Etykieta UE | D / B / 69 dB |
Indeks nośności | 95 (do 690 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (MO) |
Oznaczenia | XL, MO, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 17171 |
XL, MO, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu SottoZero 3?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- MO / Homologacja (MO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/45 R18 95V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli SottoZero 3 225/45 R18 95 V XL MO FR uzyskała wynik: D/B/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna została wprowadzona w 2012 roku, aby ułatwić konsumentom wybór optymalnych opon. Prezentuje ona kluczowe informacje techniczne dotyczące każdego modelu dostępnego na rynku. Zawiera ocenię ekonomii jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu zewnętrznego. Dzięki temu kierowcy mogą świadomie kupować produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom pod względem bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i komfortu akustycznego.

Opór toczenia: klasa D
Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Hałas zewnętrzny generowany przez opony jest jednym z parametrów, które Unia Europejska nakazuje prezentować na etykiecie nowych wyrobów oponiarskich. Ma on duży wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na tak zwane "zanieczyszczenie akustyczne środowiska". Dlatego poleca się wybierać ogumienie oznakowane literą A, generujące podczas jazdy najniższy poziom szumu, niewiele ponad 67 dB. Opony, których głośność dochodzi do 78 dB wciąż mieszczą się w unijnych normach, jednak hałasują znacznie bardziej - są przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników.