Pirelli SottoZero 3

Pirelli SottoZero 3 - zdjęcie bieżnika z bliska
Zdjęcie modelu SottoZero 3

Pirelli SottoZero 3 to nie tylko opona zimowa klasy premium, ale prawdziwy przełom w technologii ogumienia. Opracowana została dla wymagających samochodów osobowych klasy średniej i wyższej. Wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii, aby zapewnić bezprecedensową przyczepność i bezpieczeństwo na zimowych drogach. Dzięki kierunkowemu bieżnikowi, opona szybko odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu i zapewniając stabilność w każdych warunkach pogodowych.

Dane techniczne:

  • Klasa: premium
  • Nazwa: SottoZero 3
  • Rodzaj bieżnika: kierunkowy
  • Producent: Pirelli
  • Gwarancja: 7 lat
  • Przeznaczenie: osobowe
  • Średnica felgi: od 16 do 21 cali
  • Sezon: opony zimowe
  • Cena: brak danych

Technologie zastosowane w Pirelli SottoZero 3

Specjalna mieszanka dla optymalnej elastyczności - innowacyjna mieszanka, z której wykonana jest Pirelli SottoZero 3, utrzymuje swoją elastyczność w szerokim zakresie temperatur. To klucz do zwiększenia powierzchni styku opony z podłożem. Cecha ta przekłada się na lepszą stabilność i trakcję, szczególnie na śniegu. Technologia z wykorzystaniem lameli 3D poprawia prowadzenie na suchych nawierzchniach i skraca drogę hamowania na ubitym śniegu i lodzie. Dłuższa eksploatacja i wytrzymałość - nowoczesna mieszanka i zoptymalizowana rzeźba bieżnika nie tylko gwarantują znakomite osiągi, ale także dłuższą eksploatację i odporność na uszkodzenia mechaniczne. Odpowiednie rozłożenie nacisków działających na oponę sprawia, że bieżnik zużywa się równomiernie, co przedłuża żywotność opony.

Technologia Silent
Silent

Technologia wygłuszająca

Technologia Pirelli Noise Cancelling System (PNCS). Znana jest również jako SILENT. To innowacyjne rozwiązanie, które zostało zastosowane w wybranych modelach opon Pirelli SottoZero 3, stanowiących około 4% ich całkowitej produkcji.

Ta zaawansowana technologia ma na celu znaczące zmniejszenie poziomu hałasu wewnątrz pojazdu. Przekłada się to na zwiększony komfort jazdy, szczególnie podczas długich podróży w zimowych warunkach. System PNCS wykorzystuje specjalną piankę dźwiękochłonną, umieszczaną wewnątrz opony, która absorbuje drgania powodowane kontaktem bieżnika z nawierzchnią drogi. Dzięki temu hałas przenoszony do wnętrza samochodu jest znacząco zredukowany.

Implementacja technologii SILENT w modelu Pirelli SottoZero 3 podkreśla zaangażowanie marki w innowacje mające na celu poprawę doświadczeń kierowców. Oferuje im nie tylko bezpieczeństwo i wydajność, ale również wyjątkowy komfort jazdy.

Technologia SealInside
Seal Inside

Technologia samouszczelniająca

Technologia Seal Inside (SEAL) to innowacyjne rozwiązanie zastosowane w około 3% opon Pirelli SottoZero 3. Znacząco zwiększa ono ich niezawodność i bezpieczeństwo użytkowania.

To wyjątkowa zaleta, która umożliwia kontynuację jazdy nawet po przekłuciu gumy przez ostre przedmioty o średnicy do 4 mm. Dzięki specjalnej warstwie znajdującej się wewnątrz bieżnika, opona jest w stanie samodzielnie uszczelnić przebicie, minimalizując utratę ciśnienia powietrza.

To oznacza, że kierowcy mogą bezpiecznie dotrzeć do miejsca, w którym będzie możliwa wymiana lub naprawa opony, bez konieczności natychmiastowego zatrzymywania się na poboczu. Technologia SEAL Inside podnosi poziom komfortu podczas zimowych podróży.

Technologia Run on Flat
Run on Flat

Run Flat

Technologia Run Flat. Zastosowana została w 26% rozmiarów opon zimowych Pirelli SottoZero 3. Umożliwia ona kontynuowanie jazdy nawet po całkowitym spuszczeniu powietrza z opony, co zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo i komfort dla kierowców.

Dzięki specjalnie wzmacnianym bokom, opony Run Flat mogą utrzymać pojazd na drodze przez pewien czas. Zazwyczaj jest to dystans do 80 kilometrów, przy prędkości nieprzekraczającej 80 km/h. Pozwala to bezpiecznie dotrzeć do miejsca naprawy lub wymiany opony.

Technologia ta jest często wybierana przez producentów samochodów o charakterze sportowym. Wiąże się jednak również z pewnymi kompromisami. Opony Run Flat są zwykle droższe niż standardowe opony. Mogą oferować mniej komfortową jazdę z powodu sztywniejszych boków, co wpływa na ogólne wrażenia z podróży.

Ponadto, wymagają one zastosowania systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), który ostrzega kierowcę o utracie ciśnienia. Mogą również wymuszać zamontowanie specjalnie przystosowanego zawieszenia, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał. Ważne jest również, że opony Run Flat nie są przeznaczone do naprawiania po przebiciu. Oznacza to, że po wystąpieniu uszkodzenia wymagają one wymiany na nowe.

Wprowadzenie technologii Run Flat w oponach Pirelli SottoZero 3 podkreśla dążenie marki do zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa i innowacyjności. Producent oferuje kierowcom zaawansowane rozwiązania, które minimalizują ryzyko wypadku.

Opony homologowane
Homologacja

Dedykowana homologacja Audi, BMW, Bentley, Jaguar oraz Mercedes

Pirelli SottoZero 3, kompatybilne z autami tych marek to przykład jak zaawansowane technologicznie ogumienie zimowe może być dostosowane do wymagań konkretnych producentów pojazdów.

Aż 45% całego asortymentu opon Pirelli SottoZero 3 posiada specjalną homologację, co oznacza, że zostały one zaprojektowane i przetestowane we współpracy z danymi markami samochodów, aby zapewnić optymalne osiągi i bezpieczeństwo. Opony te są oznaczane specjalnymi symbolami, takimi jak MO (Mercedes), * (BMW), AO (Audi), N2, N4 (Porsche), T0 (Tesla), RO1 (Audi, Quattro GmbH), N0 (Porsche) oraz AO1.

Homologacja produktu do konkretnego pojazdu gwarantuje, że ogumienie to spełnia szczegółowe specyfikacje i standardy jakościowe danej marki. Jednak w 99% przypadków umożliwia ona jego montaż na dowolnym innym samochodzie. Wybór opon z homologacją jest szczególnie polecany dla kierowców oczekujących najwyższych osiągów zimowych. Pozwala na optymalne dopasowanie do charakterystyki jazdy i specyfikacji technicznych ich pojazdów.

Opona z rantem ochronnym
Rant chroniący felgę

Rant ochronny

Rant ochronny, oznaczany symbolem FR (Felgen Rippen) to kluczowa cecha techniczna stosowana w 78% dostępnych rozmiarów opon Pirelli SottoZero 3. Ma ona na celu zwiększenie ochrony felg przed zarysowaniami i innymi uszkodzeniami, które mogą wystąpić podczas jazdy. To szczególnie ważne w trudnych warunkach zimowych lub podczas kontaktu z krawężnikami. Stosuje się ją w oponach niskoprofilowych, które mają mniejszą wysokość bocznej ściany opony, co sprawia, że felgi są bardziej narażone na uszkodzenia.

Zastosowanie rantu ochronnego w oponach Pirelli SottoZero 3 świadczy o zaawansowaniu technologicznym i dbałości o detale. Mają one duże znaczenie dla kierowców ceniących zarówno estetykę, jak i funkcjonalność swojego pojazdu. W przypadku opon o wyższych profilach, naturalna konstrukcja bocznej ściany zapewnia odpowiedni poziom ochrony dla felg. Nie ma zatem potrzeby inwestowania w dodatkowe zabezpieczenie.

Implementacja tej technologii w modelu SottoZero 3 potwierdza, że Pirelli konsekwentnie stawia na innowacje. Nie tylko poprawiają one wydajność i bezpieczeństwo jazdy w zimowych warunkach, ale również chronią poszczególne komponenty pojazdu.

Opona wzmacniana XL (extra load)
Wzmocnienie XL

Wzmocnienie XL (wyższa nośność)

Opony wzmacniane, oznaczone symbolem XL (Extra Load) stanowią znaczną część oferty modelu SottoZero 3 od Pirelli. Znak XL zastosowano w 76% dostępnych rozmiarów. Ta specyfikacja oznacza, że opony są zaprojektowane do obsługi większych obciążeń niż standardowe wersje. Jest to szczególnie istotne dla pojazdów o większej masie i mocy. To na przykład SUV-y, crossovery, kombi, auta z silnikami o mocy przekraczającej 130 KM lub z napędem 4x4.

Wzmacniane opony SottoZero 3 oferują zwiększoną wytrzymałość i bezpieczeństwo. Zapewniają odpowiednią nośność i stabilność dla cięższych lub mocniejszych pojazdów, co jest niezbędne dla optymalnej trakcji i kontrolowania samochodu w zimowych warunkach.

Dla aut kompaktowych czy miejskich, stosowanie opon wzmacnianych może nie być konieczne. Te standardowe mogą być wówczas nie tylko tańsze, ale przede wszystkim lepiej dopasowane do potrzeb. Samochody mniejsze są lekkie i mają niższy moment obrotowy. To sprawia, że należy brać pod uwagę inne kryteria, wybierając dla nich ogumienie.

Symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich
Oznaczenie 3PMSF

Homologacja zimowa (symbol alpejski)

Oznaczenie 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake) informuje, że opony spełniają rygorystyczne standardy dotyczące przyczepności na śniegu, co zostało potwierdzone w niezależnych testach. Symbol ten gwarantuje, że opony zapewniają wysoką wydajność i bezpieczeństwo podczas jazdy w trudnych warunkach zimowych.

Zaletą opon z oznaczeniem 3PMSF jest ich zdolność do utrzymania optymalnej trakcji na śniegu i lodzie. Przekłada się to na lepszą stabilność i krótszą drogę hamowania. Dzięki temu kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą i bezpieczniejszą jazdą w sezonie zimowym.

Pirelli SottoZero 3 doskonale wpisuje się w najnowsze trendy technologiczne w branży oponiarskiej. To głównie zwiększanie bezpieczeństwa, wydłużenie żywotności produktów i poprawa ekologiczności przez redukcję oporów toczenia. Zaawansowane technologie, takie jak lamelki 3D i innowacyjne mieszanki gumowe, są odpowiedzią na rosnące oczekiwania kierowców w zakresie wydajności opon zimowych.

Zachowanie SottoZero 3 w różnych warunkach pogodowych

Pirelli SottoZero 3 wyposażone są w bieżnik z szerokim żebrem centralnym, kształtem przypominającym podwójne groty strzały. Ten detal zapewnia maksymalny poziom trakcji na śniegu. Dwa wzdłużne rowki szybko odprowadzają wodę, poprawiając precyzję jazdy na mokrej nawierzchni. Zaokrąglone boki opony efektywnie pozbywają się jej, co jest kluczowe dla utrzymania stabilności na zakrętach i podczas dynamicznych manewrów. A jak zachowuje się to ogumienie na innych typach drogi?

Opony podczas jazdy po śniegu

Test opon na śniegu

Opony Pirelli SottoZero 3 charakteryzują się wyjątkową przyczepnością na ośnieżonych nawierzchniach, dzięki czemu zapewniają bezpieczną i stabilną jazdę w zimowych warunkach. Innowacyjny bieżnik o unikatowym kształcie, z szerokimi żebrami centralnymi ułatwia trakcję na śniegu. Gęsta siatka lameli zwiększa przyczepność, co przekłada się na lepszą kontrolę nad pojazdem.

Technologia 3D lameli dodatkowo poprawia prowadzenie, jednocześnie skracając drogę hamowania na śniegu. Dzięki tym cechom, SottoZero 3 oferuje kierowcom pewność i komfort jazdy, nawet w trudnych, zimowych warunkach drogowych.

Opony podczas jazdy po mokrym śniegu

Zachowanie na błocie pośniegowym

Model SottoZero 3 został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu doskonałej przyczepności i stabilności, dzięki czemu radzi sobie znakomicie w tych trudnych warunkach. Szerokie rowki obwodowe i zoptymalizowana rzeźba bieżnika efektywnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, minimalizując ryzyko aquaplaningu.

Dodatkowo, zaawansowana mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność nawet w niskich temperaturach. Zwiększa to stopień styku opony z podłożem, poprawiając trakcję. W efekcie, SottoZero 3 gwarantuje pewne prowadzenie i krótszą drogę hamowania na mokrej i śliskiej nawierzchni, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy zimą.

Opony podczas jazdy po lodzie

Opinie o przyczepności na lodzie

Pirelli SottoZero 3, choć zaprojektowane z myślą o zwiększeniu przyczepności w zimowych warunkach, w gołoledzi zachowują się podobnie jak inne ogumienie zimowe. Oznacza to, że mając je na kołach nadal trzeba jeździć nadzwyczaj ostrożnie.

Technologia lameli 3D i specjalnie zaprojektowany bieżnik zwiększają stabilność i przyczepność. Przekłada się to na łatwiejsze prowadzenie i skrócenie drogi hamowania na oblodzonych nawierzchniach.

Jednakże, pomimo tych zaawansowanych cech, należy brać pod uwagę fizyczne ograniczenia wynikające z kontaktu gumy z lodem. Kierowcy muszą pozostać czujni i dostosować prędkość do warunków panujących na drodze. SottoZero 3 oferuje więc poprawę bezpieczeństwa i kontroli na lodzie. Należy jednak zawsze podkreślić znaczenie odpowiedzialnej jazdy w ekstremalnych warunkach zimowych.

Opony podczas jazdy po mokrej drodze

Ocena prowadzenia na mokrej drodze

Opony Pirelli SottoZero 3 wykazują się wyjątkową efektywnością na drodze pokrytej wodą. Wszystko to dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii i zaawansowanej konstrukcji bieżnika.

Szerokie rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę spod opony, zmniejszając ryzyko aquaplaningu i zapewniając pewne prowadzenie. Specjalna mieszanka gumowa zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, co poprawia przyczepność i skrócenie drogi hamowania na mokrych drogach. Dzięki tym cechom, SottoZero 3 oferuje stabilność i bezpieczeństwo jazdy, nawet w trudnych warunkach zimowych.

Opony podczas jazdy po suchej drodze

Test na suchej nawierzchni

Pirelli SottoZero 3 wykazuje imponującą wydajność nawet na suchej drodze. Jest to wynikiem zaawansowanych technologii zastosowanych w ich projektowaniu.

Lamelki 3D zapewniają oponie lepszą stabilność i precyzję prowadzenia, co jest niezwykle ważne przy dynamicznych manewrach na suchej drodze. Ponadto, specjalnie opracowana mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w szerokim zakresie temperatur, co przekłada się na doskonałe trzymanie się drogi i krótszą drogę hamowania.

Model ten został stworzony z myślą o zimowych wyzwaniach wynikających z oblodzenia i zaśnieżenia dróg. Na suchym asfalcie przy dodatnich temperaturach lepszym wyborem są zawsze opony letnie. Zapewnią one optymalne zużywanie się bieżnika i mniejsze opory toczenia. Pomimo to, w prezentowanym modelu zimowym można i przy takiej pogodzie liczyć na doskonałe zachowanie się ogumienia.

Dlaczego warto wybrać Pirelli SottoZero 3?

Wybierając Pirelli SottoZero 3, kierowcy otrzymują zaawansowaną technologicznie oponę zimową. Wraz z nią kupują również gwarancję bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu jazdy w trudniejszych zimowych warunkach. Doskonała przyczepność na śniegu, skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, a także wytrzymałość i długowieczność to jej atuty. Pirelli SottoZero 3 to symbol innowacyjności i zaangażowania w rozwój technologii oponiarskiej, co potwierdza jej pozycję jako lidera w segmencie premium.

Dostępne rozmiary opon Pirelli SottoZero 3

16 cali

17 cali

18 cali

19 cali

20 cali