Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 104 V XL MO FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 104 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
255/45 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
C / B / 73 dB
XL, MO, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

955 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli SottoZero 3 255/45 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 104 V XL MO FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SottoZero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych, mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach czy przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/45 R19 oraz podwyższony indeks nośności 104 (do 900 kg na oponę).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa SottoZero 3 marki Pirelli

Opony zimowe Pirelli zaprojektowano z myślą o utrzymaniu wysokiej przyczepności i stabilności podczas jazdy w trudnych warunkach zimowych. Zaawansowany kierunkowy bieżnik oraz mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zwiększają przyczepność na śniegu i lodzie, zapewniając lepszą kontrolę nad pojazdem. Optymalny rozkład rowków skutecznie odprowadza wodę, zmniejszając ryzyko poślizgu i poprawiając wydajność hamowania.

Opona osobowa oraz SUV – 255/45 R19 104 V

Opony osobowe Pirelli to zaawansowane technologicznie produkty zaprojektowane dla szerokiej gamy pojazdów - od miejskich hatchbacków po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja karkasu zapewnia doskonałą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a zoptymalizowany profil bieżnika pomaga ograniczyć opory toczenia, przekładając się na niższe zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu elastomerów nowej generacji opony te odznaczają się wyjątkową trwałością i zapewniają cichą, komfortową jazdę - zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 255/45 R19 SottoZero 3 XL MO FR

Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 255 45 R19 104V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 255/45 R19 szerokość bieżnika wynosi 255 mm, wysokość profilu (45), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Opony Pirelli SottoZero 3 mają indeks prędkości V (oznaczający maksymalną szybkość = 240 km/h) oraz indeks nośności 104 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 900 kg na oponę).

Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/45 R19
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model SottoZero 3
Etykieta UE C / B / 73 dB
Indeks nośności 104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (MO)
Oznaczenia XL, MO, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 17205

XL, MO, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu SottoZero 3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • MO / Homologacja (MO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, MO, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 255/45 R19 104V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 104 V XL MO FR uzyskała wynik: C/B/73 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 104 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Różnice w zużyciu paliwa między oponami reprezentującymi różne klasy efektywności paliwowej mogą być znaczące. Ogumienie klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do tego z klasy E. Etykieta unijna określająca ten parametr podkreśla wagę wyboru opon o wysokiej jakości - zatem warto zwrócić na nią uwagę podczas zakupu.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Etykieta unijna opony oferuje cenny wgląd w jej wydajność hamowania na mokrej nawierzchni, ale to tylko jedna z wielu cech, które należy rozważyć przy wyborze nowego ogumienia. Klasyfikacja od "A" do "E" (do niedawna jeszcze "F" czy nawet "G") jest bezpośrednim wskaźnikiem potencjalnej drogi zatrzymywania się na pokrytych wodą drogach, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Kierowcy powinni jednak pamiętać, że optymalny wybór ogumienia uwzględnia również inne aspekty, takie jak zużycie paliwa, hałas, a także specyficzne cechy pojazdu i preferencje jazdy. Wybierając opony, warto więc spojrzeć na ten parametr w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę także inne cechy na etykiecie, aby zapewnić sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort oraz ekonomiczność użytkowania pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.