Maxxis AP2 All Season 185/55 R14 80 H

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis AP2 All Season 185/55 R14 80 H - opona całoroczna klasy budżetowej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
185/55 R14
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
80 (do 450 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

254 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis AP2 All Season 185/55 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis AP2 All Season 185/55 R14 80 H objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model AP2 All Season stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach, podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe czy wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 80 H oraz rozmiar 185/55 R14.

wielosezonowa całoroczna osobowa

Nowa opona całoroczna AP2 All Season marki Maxxis

Opony wielosezonowe Maxxis łączą cechy modeli letnich i zimowych, zapewniając bezpieczeństwo, stabilność i komfort jazdy przez cały rok. Sprawdzają się w codziennej jeździe miejskiej, szczególnie dla osób preferujących spokojny styl jazdy oraz ceniących wygodę i prostotę użytkowania. Ogumienie całoroczne pozwala uniknąć dodatkowych kosztów i czasu związanego z sezonową wymianą, co przekłada się na większą oszczędność i komfort eksploatacji pojazdu.

Opona osobowa – 185/55 R14 80 H

Opony osobowe Maxxis to uniwersalne rozwiązanie dla szerokiej gamy pojazdów - od niewielkich aut miejskich po potężne limuzyny i SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością a bezpieczeństwem, natomiast nowoczesne technologie produkcji kładą nacisk na efektywność paliwową i wysoki komfort jazdy. Specjalnie zaprojektowany bieżnik gwarantuje pewne prowadzenie na różnych rodzajach nawierzchni, dzięki czemu opony te znakomicie sprawdzą się w zmieniających się warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 185/55 R14 AP2 All Season

Opony całoroczne Maxxis AP2 All Season 185 55 R14 80H zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 185/55 R14 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 185 mm). Kolejne dwie cyfry (55) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 14 cali (35.56 cm). Opony Maxxis AP2 All Season posiadają indeks nośności 80 oraz prędkości H. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 210 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 450 kilogramów.

Maxxis AP2 All Season 185/55 R14

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 185/55 R14
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Maxxis
Klasa budżetowa
Model AP2 All Season
Etykieta UE D / B / 69 dB
Indeks nośności 80 (do 450 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 32822

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu AP2 All Season?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 185/55 R14 80H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis AP2 All Season 185/55 R14 80 H uzyskała wynik: D/B/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis AP2 All Season 185/55 R14 80 H: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa D

Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.