Goodyear UltraGrip Cargo 225/55 R17C 109/107 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Goodyear UltraGrip Cargo 225/55 R17 109/107 T - opona zimowa klasy premium do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/55 R17C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / C / 71 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

986 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear UltraGrip Cargo 225/55 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear UltraGrip Cargo 225/55 R17C 109/107 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model UltraGrip Cargo stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej, gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 225/55 R17C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa UltraGrip Cargo marki Goodyear

W trudnych warunkach pogodowych opony zimowe Goodyear wspierają zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. Charakterystyczny kierunkowy bieżnik z gęstą siecią lameli poprawia przyczepność na śniegu i lodzie, zwiększając kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo specjalna mieszanka gumowa zachowuje swoje właściwości w niskich temperaturach, co wzmacnia stabilność podczas jazdy.

Opona dostawcza (do busa) – 225/55 R17 109/107 T

Opony dostawcze Goodyear w rozmiarze 225/55R17C przeznaczone są do busów i pojazdów dostawczych o masie całkowitej do 3,5 tony. Zaprojektowano je z myślą o większych obciążeniach, aby zagwarantować stabilność i bezpieczeństwo podczas transportu. Solidne ściany boczne oraz specjalna mieszanka gumowa zwiększają odporność na ścieranie, jednocześnie wydłużając żywotność ogumienia. W rezultacie opony zachowują optymalną przyczepność nawet przy pełnym załadunku i utrzymują wysokie parametry w wymagających warunkach eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 225/55 R17 UltraGrip Cargo

Opony zimowe Goodyear UltraGrip Cargo 225 55 R17C 109/107T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 225/55 R17 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 17 cali. Opony Goodyear UltraGrip Cargo mają indeks prędkości T (oznaczający maksymalną szybkość = 190 km/h) oraz indeks nośności 109/107 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 1030 kg na oponę).

Goodyear UltraGrip Cargo 225/55 R17 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 48 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/55 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Goodyear
Klasa premium
Model UltraGrip Cargo
Etykieta UE C / C / 71 dB
Indeks nośności 109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 27789

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu UltraGrip Cargo?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/55 R17 109/107T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear UltraGrip Cargo 225/55 R17C 109/107 T uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Goodyear UltraGrip Cargo 225/55 R17 109/107 T: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon jest mierzona w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, gdzie ogumienie jest montowane na specjalnym obrotowym bębnie imitującym nawierzchnię drogową. Skala od A do E pozwala na obiektywne porównanie różnych modeli ogumienia pod względem jego efektywności paliwowej, gdzie klasa A wskazuje na najniższy opór toczenia, a co za tym idzie - największą oszczędność paliwa.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny emitowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, jest częścią szerszej polityki UE dotyczącej ochrony środowiska. Oceniany jest za pomocą systemu trzech liter (A, B, C) i wyniku w decybelach. Parametr ten może wydawać się mniej istotny dla kierowców niż szum wewnętrzny, ale ma duże znaczenie w kontekście wpływu na środowisko i głośności ruchu drogowego. Informacja ta, chociaż budząca pewne kontrowersje, jest ważna dla zrozumienia globalnego wpływu, jaki opony mają na otoczenie, co pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.