Goodyear UltraGrip Cargo 205/75 R16C 113/111 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Goodyear UltraGrip Cargo 205/75 R16 113/111 R - opona zimowa klasy premium do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
205/75 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
D / B / 73 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

661 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear UltraGrip Cargo 205/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear UltraGrip Cargo 205/75 R16C 113/111 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model UltraGrip Cargo stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika, technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/75 R16C oraz wysoki indeks ładowności 113/111 (do 1150 kg).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa UltraGrip Cargo marki Goodyear

Opony zimowe Goodyear charakteryzują się specjalną konstrukcją bieżnika oraz mieszanką gumową dostosowaną do niskich temperatur. Dodatek krzemionki zapobiega twardnieniu, co zwiększa elastyczność i poprawia przyczepność na śliskich nawierzchniach. Liczne nacięcia i lamele skutecznie odprowadzają wodę, śnieg i błoto pośniegowe, co ułatwia kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach.

Opona dostawcza (do busa) – 205/75 R16 113/111 R

Opony dostawcze Goodyear w rozmiarze 205/75R16C przeznaczone zostały do pojazdów o masie całkowitej do 3500 kg. Podwójny indeks nośności umożliwia ich zastosowanie zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co pozwala lepiej dopasować je do warunków transportowych. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację i uszkodzenia mechaniczne. Opony dostawcze oferują stabilność i przyczepność na śliskich podjazdach, w ostrych zakrętach oraz przy pełnym obciążeniu.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 205/75 R16 UltraGrip Cargo

Zadaniem opon zimowych Goodyear UltraGrip Cargo 205 75 R16C 113/111R jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 205/75 R16 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (75), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Następne oznaczenia (113/111 i R) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Goodyear UltraGrip Cargo. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1150 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 170 km/h.

Goodyear UltraGrip Cargo 205/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 129 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/75 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Goodyear
Klasa premium
Model UltraGrip Cargo
Etykieta UE D / B / 73 dB
Indeks nośności 113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 14478

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu UltraGrip Cargo?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/75 R16 113/111R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear UltraGrip Cargo 205/75 R16C 113/111 R uzyskała wynik: D/B/73 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta jest obowiązkowym oznaczeniem w UE, które dostarcza kluczowych informacji o parametrach opon. Ma na celu ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego modelu. Informuje o trzech głównych aspektach: poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, efektywności zużycia paliwa oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki temu kierowcy mogą porównać różne modele pod kątem ich osiągów i ceny, wybierając opony najlepiej dopasowane do swoich potrzeb i budżetu.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Goodyear UltraGrip Cargo 205/75 R16 113/111 R: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa D

Etykieta unijna na oponach dostarcza ważnych informacji o efektywności paliwowej, co jest kluczowe dla oszczędności oraz ochrony środowiska. Klasyfikacja od A do E pomaga kierowcom w identyfikacji ogumienia, które zapewni mniejsze zużycie paliwa i ograniczy emisję spalin. Wybór opon o niskich oporach toczenia przekładających się na wydajność to krok w kierunku bardziej zrównoważonej i odpowiedzialnej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Wybór opon z niskim poziomem hałasu zewnętrznego może znacznie poprawić Twoje doświadczenia z jazdy. Na etykiecie unijnej parametr ten jest podawany w decybelach (dB), z wartościami od 67 do 78 dB. Ogumienie jest klasyfikowane jako A, B, lub C, gdzie A oznacza najcichsze wyroby, idealne dla tych, którzy cenią ciszę podczas jazdy. Warto zwrócić uwagę, że różnica 3 dB może podwoić percepcję hałasu zewnętrznego i wpłynąć na odbiór bodźców w kabinie. Znajomość tej informacji pomoże Ci wybrać opony, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom, aby zyskać więcej komfortu podczas podróży na trasach szybkiego ruchu.