Kleber Transalp 2+ 205/75 R16C 113/111 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 2 dni
Kleber Transalp 2+ 205/75 R16 113/111 R - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
205/75 R16C
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

512 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Transalp 2+ 205/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Transalp 2+ 205/75 R16C 113/111 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Transalp 2+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów, specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe czy kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/75 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Transalp 2+ marki Kleber

Opony zimowe Kleber zaprojektowano z myślą o trudnych warunkach pogodowych, wyposażając je w kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami do efektywnego odprowadzania wody i błota pośniegowego. Specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co wpływa na lepszą przyczepność i bezpieczeństwo na śliskich oraz zaśnieżonych drogach, również podczas pokonywania zakrętów.

Opona dostawcza (do busa) – 205/75 R16 113/111 R

Opony dostawcze Kleber 205/75R16C przeznaczone do busów i pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zostały zaprojektowane z myślą o intensywnej eksploatacji i zwiększonych obciążeniach. Wzmocniona konstrukcja, oznaczona symbolem C, zapewnia większą odporność na uszkodzenia oraz spowalnia zużycie bieżnika, przekładając się na dłuższą trwałość ogumienia. Dwa indeksy nośności określają maksymalne dopuszczalne obciążenie zarówno dla pojedynczych kół, jak i układów bliźniaczych, co pozwala na precyzyjne dopasowanie opon do różnych warunków użytkowania.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 205/75 R16 Transalp 2+

Opony zimowe Kleber Transalp 2+ 205 75 R16C 113/111R mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 205/75 R16 należy czytać następująco: szerokość opony 205 mm, wysokość profilu 75 i średnica 16 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Kleber Transalp 2+ posiada indeks prędkości R (dopuszczalna jazda do 170 km/h) oraz nośności 113/111 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 1150 kilogramów na pojedyncze koło).

Kleber Transalp 2+ 205/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 16 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/75 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Transalp 2+
Etykieta UE C / B / 71 dB
Indeks nośności 113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 55817

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Transalp 2+?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/75 R16 113/111R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Transalp 2+ 205/75 R16C 113/111 R uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Transalp 2+ 205/75 R16 113/111 R: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór opon o niskim oporze toczenia, ocenionych na etykiecie unijnej jako klasa A, to zakup na rzecz oszczędności oraz ochrony środowiska. Minimalizują one zużycie paliwa, co przekłada się na mniejszą ilość emitowanych spalin. Jest to szczególnie ważne dla osób dbających o efektywność paliwową i minimalizację wpływu codziennej jazdy samochodem na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Ciekawym faktem w świecie motoryzacji jest to, że poziom hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, mierzony w decybelach (dB) i klasyfikowany od A do C, ma nie tylko znaczenie dla komfortu jazdy, ale wpływa również na ogólny szum drogowy. Opony klasy A, najcichsze, mogą znacząco przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w miastach. W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej, wybór cichszych opon staje się ważnym aspektem zrównoważonego stylu życia. Dodatkowo, opony o niższym hałasie zewnętrznym są szczególnie pożądane w samochodach hybrydowych i elektrycznych, które naturalnie są cichsze od tradycyjnych pojazdów.