Nexen Winguard WT1 205/75 R16C 113/111 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Nexen Winguard WT1 205/75 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard WT1 205/75 R16C 113/111 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard WT1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, charakterystyczny symetryczny układ powierzchni jezdnej czy oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 205/75 R16C.
Nowa opona zimowa Winguard WT1 marki Nexen
Opony zimowe Nexen, zaprojektowane do jazdy w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, bardzo dobrze radzą sobie w warunkach niskich temperatur. Charakterystyczny symetryczny bieżnik skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, minimalizując ryzyko utraty przyczepności na śliskich nawierzchniach. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność, co wspiera przyczepność i poprawia stabilność podczas hamowania, wyprzedzania oraz skręcania.
Opona dostawcza (do busa) – 205/75 R16 113/111 R
Opony dostawcze Nexen w rozmiarze 205/75R16C wyróżniają się podwójnym indeksem nośności, umożliwiającym dostosowanie do obciążenia zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację, a specjalna mieszanka gumowa zapewnia doskonałą przyczepność na mokrych podjazdach, ostrych zakrętach i podczas jazdy z pełnym załadunkiem.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Nexen 205/75 R16 Winguard WT1
Opony zimowe Nexen Winguard WT1 205 75 R16C 113/111R zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 205/75 R16 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 205 mm, profil równy 75% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 16 cali ( 40.64 cm). Indeks nośności 113/111 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 1150 kg na oponę, a indeks prędkości R dopuszcza jazdę z prędkością do 170 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/75 R16 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Nexen |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Etykieta UE | D / C / 72 dB |
Indeks nośności | 113/111 (do 1150 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 20155 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard WT1?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 205/75 R16 113/111R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard WT1 205/75 R16C 113/111 R uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na opony, obowiązujące od 2012 roku, umożliwiają kierowcom łatwe porównanie kluczowych parametrów. Są wśród nich: zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni i poziom hałasu. Ujednolicony wygląd etykiet gwarantuje szybkie zapoznanie się z właściwościami, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Zgłębienie się w ich treść jest istotne przy wyborze nowego ogumienia.

Opór toczenia: klasa D
Efektywność paliwowa opon ma kluczowe znaczenie w ekonomii jazdy. Opony z oceną "A" w unijnej skali efektywności paliwowej charakteryzują się minimalnym oporem toczenia, co przekłada się na znaczną oszczędność paliwa i obniżenie emisji spalin. Z drugiej strony, modele z oceną "E" są mniej efektywne, co powoduje zwiększone zużycie paliwa. Wybierając opony o wysokiej klasie, nie tylko oszczędzasz na kosztach paliwa, ale także przyczyniasz się do ochrony środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo, ale pięciostopniowa skala na etykiecie unijnej opony mówi o wiele więcej. Poza oceną bezpieczeństwa, kategorie "A" do "E" (wcześniej, do 2021 roku - do "G") oddziałują również na świadomość ekologiczną, gdyż opony z lepszą przyczepnością często charakteryzują się mniejszym oporem toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2. To pokazuje, jak wybór ogumienia może wpłynąć nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na środowisko naturalne i efektywność ekonomiczną pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.