Continental WinterContact TS 860 S 225/45 R18 95 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Continental WinterContact TS 860 S 225/45 R18 95 Y - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/45 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
C / C / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

793 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Continental WinterContact TS 860 S 225/45 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental WinterContact TS 860 S 225/45 R18 95 Y XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model WinterContact TS 860 S stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak przystosowany do trudnych warunków asymetryczny wzór bieżnika, technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach czy certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF). Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa WinterContact TS 860 S marki Continental

Specjalna konstrukcja opon zimowych Continental z dużą ilością lameli i rowków minimalizuje ryzyko poślizgu na śniegu i lodzie. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki pozostaje elastyczna w mroźnych warunkach, co zwiększa stabilność i kontrolę nad pojazdem. Dodatkowe wzmocnienia w strukturze bieżnika wspierają równomierne rozłożenie nacisku, poprawiając wydajność hamowania i precyzję prowadzenia auta.

Opona osobowa oraz SUV – 225/45 R18 95 Y

Segment opon osobowych Continental obejmuje zaawansowane produkty inżynieryjne przeznaczone dla różnorodnych pojazdów drogowych - od niewielkich aut miejskich po dynamiczne sedany, rodzinne minivany i eleganckie SUV-y. Wzmocniona konstrukcja barku zapewnia precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skomplikowanych manewrów, a zoptymalizowana sieć kanałów odprowadzających wodę minimalizuje ryzyko poślizgu. Nowoczesna mieszanka gumowa z domieszką krzemionki gwarantuje zachowanie odpowiednich parametrów trakcyjnych, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i zmniejszając opory toczenia.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Continental 225/45 R18 WinterContact TS 860 S XL FR

Opony zimowe Continental WinterContact TS 860 S 225 45 R18 95Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba w rozmiarze 225/45 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 45, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 18 cali. Opona Continental WinterContact TS 860 S posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 95 (najwyższa wartość obciążenia 690 kg na jedną oponę).

Continental WinterContact TS 860 S 225/45 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 19 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/45 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Continental
Klasa premium
Model WinterContact TS 860 S
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 17804

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu WinterContact TS 860 S?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 225/45 R18 95Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental WinterContact TS 860 S 225/45 R18 95 Y XL FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobna do tych na sprzęcie AGD/RTV, jest niezwykle pomocna przy wyborze ogumienia. Ułatwia porównanie podstawowych właściwości, takich jak opory toczenia, przyczepność na mokrych nawierzchniach i poziom hałasu. Klasyfikacje dla dwóch pierwszych z wymienionych parametrów mieszczą się w zakresie A do E. Hałas zaprezentowano symbolami od A do C oraz w skali od 1 do 3 fal, z dodatkową wartością w dB, co ułatwia podjęcie świadomej decyzji zakupowej.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Continental WinterContact TS 860 S 225/45 R18 95 Y: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Informacje o oporach toczenia dostarczane na etykiecie pomagają konsumentom podejmować świadome decyzje, które przekładają się na mniejsze spalanie i lepszą ochronę środowiska. Wybierając opony z niskimi oporami toczenia, zgodnie z klasą A czy B, każdy kierowca może przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i promować zrównoważony rozwój transportu.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.