Continental WinterContact TS 860 S 225/40 R18 92 V XL Run Flat *

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental WinterContact TS 860 S 225/40 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental WinterContact TS 860 S 225/40 R18 92 V XL Run Flat * objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model WinterContact TS 860 S stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach, technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach czy certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF). Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/40 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa WinterContact TS 860 S marki Continental
Opony zimowe przeznaczone są do jazdy w trudnych warunkach od końca jesieni do początku wiosny. Unikalna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zwiększa elastyczność i przyczepność w niskich temperaturach. Specjalny asymetryczny bieżnik opon zimowych Continental z licznymi lamelami i solidnymi blokami w strefie barkowej poprawia kontrolę nad pojazdem, zapewniając stabilność nawet na śniegu i lodzie.
Opona osobowa oraz SUV – 225/40 R18 92 V
Opony osobowe Continental wyznaczają standardy w swojej kategorii, oferując rozwiązania dopasowane do zróżnicowanych pojazdów - od kompaktowych modeli miejskich po eleganckie sedany i wszechstronne SUV-y. Innowacyjna technologia produkcji zapewnia wyjątkową jednorodność struktury opony, co przekłada się na płynną i stabilną jazdę nawet przy wyższych prędkościach. Zaawansowana kompozycja gumy wzbogacona o aktywne cząsteczki krzemionki gwarantuje znakomitą przyczepność w różnych warunkach drogowych. Przemyślany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę spod kół, zwiększając bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach i redukując ryzyko aquaplaningu.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 225/40 R18 WinterContact TS 860 S XL Run Flat *
Zadaniem opon zimowych Continental WinterContact TS 860 S 225 40 R18 92V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 225/40 R18 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (40), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Następne oznaczenia (92 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Continental WinterContact TS 860 S. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 630 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/40 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | WinterContact TS 860 S |
Etykieta UE | C / C / 72 dB |
Indeks nośności | 92 (do 630 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
RUN FLAT | Tak (SSR) |
Homologacja | Tak (*) |
Oznaczenia | XL, SSR, *, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 17841 |
XL, SSR, *, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu WinterContact TS 860 S?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- SSR / Technologia Run Flat pozwala na kontynuowanie jazdy nawet po całkowitej utracie ciśnienia w oponie, eliminując potrzebę natychmiastowej wymiany. Opony te umożliwiają przejechanie około 80 km z prędkością do 80 km/h, zapewniając bezpieczeństwo i wygodę w nagłych sytuacjach.
- * / Homologacja (*) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą BMW. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 225/40 R18 92V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental WinterContact TS 860 S 225/40 R18 92 V XL Run Flat * uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, wprowadzone w celu ułatwienia porównywania opon, zawierają istotne dane. Są to: wpływa na zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Te informacje, prezentowane w standardowy sposób, pomagają kierowcom szybko ocenić, które opony najlepiej zaspokoją ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Opór toczenia: klasa C
Opony z najlepszą klasą efektywności energetycznej "A" na etykiecie unijnej nie tylko zmniejszają zużycie paliwa, ale także ograniczają emisję spalin. Redukując opór toczenia, minimalizują one ilość energii potrzebnej do utrzymania prędkości pojazdu, co przekłada się na mniejszy generowany ślad węglowy. W porównaniu z oponami klasy "E", te z oznaczeniem "A" znacząco przyczyniają się do ochrony środowiska przez jednoczesnym zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Hamowanie na mokrym: klasa C
System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.