Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 92 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 92 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/40 R18
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
92 (do 630 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
D / B / 70 dB
XL, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

597 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 92 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Alpin 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie, przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika czy technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/40 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Pilot Alpin 5 marki Michelin

W trudnych warunkach pogodowych opony zimowe Michelin wspierają zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. Charakterystyczny kierunkowy bieżnik z gęstą siecią lameli poprawia przyczepność na śniegu i lodzie, zwiększając kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo specjalna mieszanka gumowa zachowuje swoje właściwości w niskich temperaturach, co wzmacnia stabilność podczas jazdy.

Opona osobowa oraz SUV – 225/40 R18 92 V

Opony osobowe Michelin wyznaczają standard w świecie ogumienia, obejmując szeroki wachlarz pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po sedany, SUV-y i crossovery. Starannie dobrane parametry techniczne i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że cechują się one doskonałą przyczepnością, wytrzymałością oraz komfortem prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i mieszance gumowej z domieszką krzemionki efektywnie redukują opory toczenia, pozwalając oszczędzić paliwo i zachować stabilność nawet w wymagających warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 225/40 R18 Pilot Alpin 5 XL FR

Celem opon zimowych Michelin Pilot Alpin 5 225 40 R18 92V jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Rozmiar 225/40 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 40 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Michelin Pilot Alpin 5 ma indeks prędkości V, umożliwiający komfortową jazdę do 240 km/h. Indeks nośności 92 odpowiada maksymalnemu obciążeniu równemu 630 kg na oponę.

Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 76 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/40 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Michelin
Klasa premium
Model Pilot Alpin 5
Etykieta UE D / B / 70 dB
Indeks nośności 92 (do 630 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 1740

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Pilot Alpin 5?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 225/40 R18 92V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 92 V XL FR uzyskała wynik: D/B/70 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, wprowadzone w celu ułatwienia porównywania opon, zawierają istotne dane. Są to: wpływa na zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Te informacje, prezentowane w standardowy sposób, pomagają kierowcom szybko ocenić, które opony najlepiej zaspokoją ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 92 V: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa D

Niski opór toczenia oznacza mniejsze zapotrzebowanie na energię do przemieszczania się pojazdu, co bezpośrednio obniża zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery. Wybierając opony z lepszymi ocenami efektywności paliwowej na etykiecie, kierowcy mogą znacznie przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie zmniejszając koszty eksploatacji samochodu. Inwestycja w opony klasy A to krok w stronę zrównoważonej jazdy i ekologicznej świadomości.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.