Barum SnoVanis 3 225/75 R16C 121/120 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Barum SnoVanis 3 225/75 R16 121/120 R - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/75 R16C
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
121/120 (do 1450 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
D / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

607 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Barum SnoVanis 3 225/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Barum SnoVanis 3 225/75 R16C 121/120 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SnoVanis 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki Barum została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 121/120 (do 1450 kg) oraz rozmiar 225/75 R16C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa SnoVanis 3 marki Barum

Ogumienie zimowe zostało zaprojektowane z myślą o bezpiecznej jeździe w chłodniejsze dni, gdy średnia temperatura spada poniżej 7°C. Symetryczny bieżnik opon zimowych Barum umożliwia efektywne radzenie sobie z trudnymi warunkami, takimi jak śnieg czy lód. Specjalna mieszanka gumowa pozostaje elastyczna nawet przy dużym mrozie, co przekłada się na znakomitą przyczepność i lepszą stabilność pojazdu.

Opona dostawcza (do busa) – 225/75 R16 121/120 R

Opony dostawcze Barum w rozmiarze 225/75R16C to idealne rozwiązanie dla pojazdów o masie do 3,5 tony. Podwójny indeks nośności pozwala dostosować je do montażu na pojedynczej i bliźniaczej feldze, co zwiększa ich wszechstronność. Wzmocniona konstrukcja zapewnia większą odporność na obciążenia. Zoptymalizowany bieżnik wspiera stabilne prowadzenie i równomierne zużycie, co przekłada się na dłuższą żywotność oraz komfort jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Barum 225/75 R16 SnoVanis 3

Zadaniem opon zimowych Barum SnoVanis 3 225 75 R16C 121/120R jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 225/75 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (75) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opona Barum SnoVanis 3 ma indeks prędkości R dopuszczający jazdę z prędkością do 170 km/h. Indeks nośności 121/120 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 1450 kilogramów na koło.

Barum SnoVanis 3 225/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 52 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/75 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Barum
Klasa ekonomiczna
Model SnoVanis 3
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 121/120 (do 1450 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 40611

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu SnoVanis 3?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/75 R16 121/120R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Barum SnoVanis 3 225/75 R16C 121/120 R uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Barum SnoVanis 3 225/75 R16 121/120 R: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Dzięki etykiecie unijnej na oponach, kierowcy mają prosty dostęp do informacji o spalaniu paliwa. Kolorowa skala od A do E pozwala na szybką ocenę, która opona jest bardziej ekonomiczna. Wybór ogumienia z oceną A (zielony) oznacza największe oszczędności paliwowe, co jest ważne zarówno dla portfela, jak i dla środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Etykieta unijna na oponach zawiera kluczowe informacje na temat hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, oznaczanego systemem trzech fal (lub literami A, B oraz C) i wartością w decybelach (dB). Chociaż dla kierowców istotniejszy może być poziom szumu wewnętrznego, to zewnętrzny ma znaczenie dla ogólnej głośności ruchu drogowego. Ta specyficzna forma oceny podkreśla zaangażowanie UE w redukcję zanieczyszczeń akustycznych i promuje świadomy wybór opon.