Windforce Catchfors H/P 155/80 R13 79 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Windforce Catchfors H/P 155/80 R13
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Windforce Catchfors H/P 155/80 R13 79 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Catchfors H/P stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu, głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Windforce została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 79 T oraz rozmiar 155/80 R13.
Nowa opona letnia Catchfors H/P marki Windforce
Opony letnie zostały zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając doskonałą wydajność na suchych i mokrych drogach. Zmniejszone opory toczenia sprzyjają ekonomicznej jeździe, a trwała mieszanka gumowa dodatkowo wydłuża żywotność opon Windforce. Dzięki temu kierowca może liczyć na równomierne zużycie bieżnika oraz lepsze prowadzenie przy nagłych manewrach, zwłaszcza podczas dłuższych tras.
Opona osobowa oraz SUV – 155/80 R13 79 T
Segment opon osobowych Windforce dostosowany jest do wielu kategorii pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po SUV-y i luksusowe limuzyny. Zaawansowana technologia produkcji pozwala zrównoważyć przyczepność i trwałość, a starannie opracowana konstrukcja karkasu pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie, zwiększając bezpieczeństwo podczas długich tras. Przemyślana budowa bloków bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu nawet podczas intensywnych opadów. Odpowiednio dobrana twardość mieszanki gumowej zapewnia z kolei pewne prowadzenie, jednocześnie redukując hałas i wibracje.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Windforce 155/80 R13 Catchfors H/P
Opony letnie Windforce Catchfors H/P 155 80 R13 79T zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 155/80 R13 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 155 mm). Kolejne dwie cyfry (80) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 13 cali (33.02 cm). Opony Windforce Catchfors H/P posiadają indeks nośności 79 oraz prędkości T. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 190 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 437 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 155/80 R13 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Windforce |
Klasa | budżetowa |
Model | Catchfors H/P |
Etykieta UE | D / C / 70 dB |
Indeks nośności | 79 (do 437 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Kod produktu | 51877 |
Etykieta unijna opon 155/80 R13 79T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Windforce Catchfors H/P 155/80 R13 79 T uzyskała wynik: D/C/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobna do tych na sprzęcie AGD/RTV, jest niezwykle pomocna przy wyborze ogumienia. Ułatwia porównanie podstawowych właściwości, takich jak opory toczenia, przyczepność na mokrych nawierzchniach i poziom hałasu. Klasyfikacje dla dwóch pierwszych z wymienionych parametrów mieszczą się w zakresie A do E. Hałas zaprezentowano symbolami od A do C oraz w skali od 1 do 3 fal, z dodatkową wartością w dB, co ułatwia podjęcie świadomej decyzji zakupowej.

Opór toczenia: klasa D
Wybór opon o dobrej efektywności paliwowej to decyzja, która przynosi korzyści zarówno dla portfela, jak i dla środowiska. Opony z klasy "A" na etykiecie unijnej w tym zakresie oferują najniższy opór toczenia, co znacząco redukuje zużycie paliwa oraz emisję spalin. Modele te są idealnym wyborem dla kierowców szukających oszczędności i chcących jednocześnie działać na rzecz ochrony środowiska. Z kolei opony z klasy "E" mogą znacząco zwiększać koszty eksploatacji pojazdu.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.