Vredestein Ultrac+ 235/50 R18 101 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Ultrac+ 235/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac+ 235/50 R18 101 Y XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/50 R18 oraz podwyższony indeks nośności 101 (do 825 kg na oponę).
Nowa opona letnia Ultrac+ marki Vredestein
Letnie ogumienie wyróżnia się wysoką efektywnością w cieplejszych warunkach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Innowacyjna mieszanka gumowa i zoptymalizowany asymetryczny bieżnik zapewniają precyzyjne prowadzenie pojazdu, co jest szczególnie odczuwalne np. podczas dynamicznego wyprzedzania. Dodatkowo opony letnie Vredestein skracają drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, podnosząc bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R18 101 Y
Opony osobowe Vredestein to uniwersalne rozwiązanie dla szerokiej gamy pojazdów - od niewielkich aut miejskich po potężne limuzyny i SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością a bezpieczeństwem, natomiast nowoczesne technologie produkcji kładą nacisk na efektywność paliwową i wysoki komfort jazdy. Specjalnie zaprojektowany bieżnik gwarantuje pewne prowadzenie na różnych rodzajach nawierzchni, dzięki czemu opony te znakomicie sprawdzą się w zmieniających się warunkach drogowych.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 235/50 R18 Ultrac+ XL FR
Opony letnie Vredestein Ultrac+ 235 50 R18 101Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/50 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 18 cali. Opony Vredestein Ultrac+ mają indeks prędkości Y (informujący o dopuszczalnej szybkości = 300 km/h) oraz indeks nośności 101 (oznaczający maksymalne obciążenie = 825 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 10 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Ultrac+ |
Etykieta UE | A / A / 69 dB |
Indeks nośności | 101 (do 825 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FSL) |
Oznaczenia | XL, FSL |
Kod produktu | 62952 |
XL, FSL – co oznaczają symbole w modelu Ultrac+?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 235/50 R18 101Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac+ 235/50 R18 101 Y XL FR uzyskała wynik: A/A/69 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, wprowadzone w celu ułatwienia porównywania opon, zawierają istotne dane. Są to: wpływa na zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Te informacje, prezentowane w standardowy sposób, pomagają kierowcom szybko ocenić, które opony najlepiej zaspokoją ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Opór toczenia: klasa A
Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to parametr określany na unijnej etykiecie opony, który wskazuje efektywność zatrzymywania pojazdu na mokrym podłożu. Jest on klasyfikowany od A do E (do 2021 roku była to litera G), gdzie A oznacza najwyższą skuteczność, a E - najniższą. Ten wskaźnik jest wynikiem testów standardowych, pomagających oceniać produkty oponiarskie w różnych warunkach. Wybierając ogumienie, warto zwrócić uwagę na ten czynnik, aby zrozumieć, jak zachowuje się ono w deszczowe dni. Warto jednak pamiętać, że jest to tylko jeden z wielu aspektów wyboru odpowiedniej opony.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Etykieta unijna na oponach informuje o poziomie hałasu emitowanego przez nie podczas jazdy, co jest odzwierciedleniem polityki ochrony środowiska UE. Hałas ten jest oznaczany literami A, B oraz C (w zamian za symbole fal używane przed 2021 rokiem) oraz wartością w decybelach. Chociaż dla wielu kierowców bardziej znaczący jest szum wewnętrzny wpływający na komfort jazdy, to ten zewnętrzny odgrywa ważną rolę w kontekście głośności ruchu drogowego. Ta informacja pomaga w świadomym wyborze opon, które są przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i dla otoczenia.