Vredestein Comtrac 2 Winter+ 205/70 R15C 106/104 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Vredestein Comtrac 2 Winter+ 205/70 R15 106/104 R - opona zimowa klasy premium do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
205/70 R15C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
106/104 (do 950 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
D / B / 73 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

431 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Comtrac 2 Winter+ 205/70 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Comtrac 2 Winter+ 205/70 R15C 106/104 R objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Comtrac 2 Winter+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 106/104 (do 950 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Comtrac 2 Winter+ marki Vredestein

Opony zimowe zaprojektowano z myślą o zachowaniu przyczepności w trudnych warunkach pogodowych. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając stabilność pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Symetryczny bieżnik opon zimowych Vredestein z licznymi lamelami i nacięciami efektywnie odprowadza wodę, błoto oraz śnieg, zwiększając bezpieczeństwo podczas ruszania i hamowania.

Opona dostawcza (do busa) – 205/70 R15 106/104 R

Opony dostawcze Vredestein w rozmiarze 205/70R15C zostały zaprojektowane z myślą o VAN-ach, busach i półciężarówkach. Charakteryzują się wysoką wytrzymałością oraz odpornością na duże obciążenia, co jest niezbędne podczas intensywnej, codziennej eksploatacji. Dzięki podwójnym indeksom nośności - różnicującym obciążenie między pojedynczą felgą a układem bliźniaczym - zapewniają optymalne prowadzenie w różnych warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 205/70 R15 Comtrac 2 Winter+

Opony zimowe Vredestein Comtrac 2 Winter+ 205 70 R15C 106/104R mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 205/70 R15 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 205 mm). Kolejne dwie cyfry (70) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 15 cali (38.10 cm). Opona Vredestein Comtrac 2 Winter+ ma indeks prędkości R który pozwala na jazdę do 170 km/h. Indeks nośności 106/104 oznacza maksymalne obciążenie 950 kg dla pojedynczego koła.

Vredestein Comtrac 2 Winter+ 205/70 R15 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 11 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/70 R15
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Comtrac 2 Winter+
Etykieta UE D / B / 73 dB
Indeks nośności 106/104 (do 950 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 30521

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Comtrac 2 Winter+?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/70 R15 106/104R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Comtrac 2 Winter+ 205/70 R15C 106/104 R uzyskała wynik: D/B/73 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, które są obowiązkowe w Unii Europejskiej, dostarczają istotnych informacji o niektórych parametrach. To hałas generowany podczas jazdy, zużycie paliwa oraz zachowanie opony na mokrej nawierzchni. Naklejki te pozwalają kierowcom na porównanie różnych modeli i wybór tych, które najlepiej odpowiadają ich oczekiwaniom pod względem wydajności i kosztów.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Vredestein Comtrac 2 Winter+ 205/70 R15 106/104 R: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa D

Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.