Nexen Winguard WT1 205/70 R15C 106/104 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Nexen Winguard WT1 205/70 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard WT1 205/70 R15C 106/104 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard WT1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie, konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego czy kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 106/104 (do 950 kg) oraz rozmiar 205/70 R15C.
Nowa opona zimowa Winguard WT1 marki Nexen
Opony zimowe Nexen zostały wyposażone w symetryczny bieżnik z głębokimi rowkami, które skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, zwiększając kontrolę nad pojazdem. Specjalna mieszanka gumowa z krzemionką utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność na oblodzonych i zaśnieżonych drogach.
Opona dostawcza (do busa) – 205/70 R15 106/104 R
Opony dostawcze Nexen w rozmiarze 205/70R15C zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o pojazdach o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Ich cechą wyróżniającą jest podwójny indeks nośności, umożliwiający efektywne zastosowanie zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Dzięki solidnej konstrukcji zapewniają wysoką odporność na uszkodzenia i obciążenia, co przekłada się na stabilne prowadzenie w różnych warunkach drogowych.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Nexen 205/70 R15 Winguard WT1
Celem opon zimowych Nexen Winguard WT1 205 70 R15C 106/104R jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 205/70 R15 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (205) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (70) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 15). Następne oznaczenia (106/104 oraz R) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Nexen Winguard WT1. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 950 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 170 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/70 R15 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Nexen |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Etykieta UE | D / B / 72 dB |
Indeks nośności | 106/104 (do 950 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 20154 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard WT1?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 205/70 R15 106/104R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard WT1 205/70 R15C 106/104 R uzyskała wynik: D/B/72 dB - szczegóły poniżej. Na mocy rozporządzenia WE Nr 1222/2009, wszystkie opony do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych muszą posiadać etykietę unijną z oceną trzech kluczowych parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu emitowanego hałasu. Te dane umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji, wpływając zarówno na ekonomiczność jazdy, jak i bezpieczeństwo.

Opór toczenia: klasa D
Dzięki etykiecie unijnej na oponach, kierowcy mają prosty dostęp do informacji o spalaniu paliwa. Kolorowa skala od A do E pozwala na szybką ocenę, która opona jest bardziej ekonomiczna. Wybór ogumienia z oceną A (zielony) oznacza największe oszczędności paliwowe, co jest ważne zarówno dla portfela, jak i dla środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność na mokrym jest kluczowa dla utrzymania kontroli nad pojazdem w deszczowe dni. Opony klas "A", "B" czy "C" gwarantują najkrótszą drogę hamowania, co jest nieocenione w nagłych sytuacjach. Warto jednak zauważyć, że oprócz jakości hamowania, ważna jest również regularna kontrola stanu ogumienia, w tym głębokości bieżnika - może to wpływać na zachowanie się gumy na mokrej drodze. Zapewnienie odpowiedniego ciśnienia i stanu opon nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także zwiększa wydajność paliwową pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny emitowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, jest częścią szerszej polityki UE dotyczącej ochrony środowiska. Oceniany jest za pomocą systemu trzech liter (A, B, C) i wyniku w decybelach. Parametr ten może wydawać się mniej istotny dla kierowców niż szum wewnętrzny, ale ma duże znaczenie w kontekście wpływu na środowisko i głośności ruchu drogowego. Informacja ta, chociaż budząca pewne kontrowersje, jest ważna dla zrozumienia globalnego wpływu, jaki opony mają na otoczenie, co pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.