Uniroyal WinterExpert 235/55 R19 105 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Uniroyal WinterExpert 235/55 R19 105 V - opona zimowa klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/55 R19
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
105 (do 925 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
C / C / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

685 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Uniroyal WinterExpert 235/55 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal WinterExpert 235/55 R19 105 V XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model WinterExpert stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 105 (do 925 kg na oponę) oraz rozmiar 235/55 R19.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa WinterExpert marki Uniroyal

Ogumienie zimowe zostało zaprojektowane z myślą o jeździe w warunkach, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7°C. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Uniroyal poprawia przyczepność na oblodzonych i zaśnieżonych drogach, a charakterystyczne lamele i szerokie rowki wspierają precyzyjne manewrowanie. Elastyczna mieszanka gumowa pozwala utrzymać optymalną przyczepność nawet w bardzo niskich temperaturach, zwiększając bezpieczeństwo jazdy.

Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R19 105 V

Opony osobowe Uniroyal reprezentują najwyższy poziom technologii łącząc bezpieczeństwo, komfort i wydajność ekonomiczną. Wielowarstwowa struktura z nylonowymi wzmocnieniami zapewnia optymalne właściwości jezdne niezależnie od klasy pojazdu - od mniejszych aut miejskich po przestronne VAN-y i wyższe SUV-y. Precyzyjnie zaprojektowany wzór bieżnika maksymalizuje powierzchnię kontaktu z drogą, gwarantując pewne prowadzenie zarówno na prostych odcinkach, jak i w zakrętach. Zaawansowana mieszanka gumowa nowej generacji oferuje doskonały balans między przyczepnością a trwałością, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie pasażerskiej.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Uniroyal 235/55 R19 WinterExpert XL FR

Opony zimowe Uniroyal WinterExpert 235 55 R19 105V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/55 R19 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 19 cali. Następne oznaczenia (105 i V) to odpowiednio indeks nośności oraz prędkości opon Uniroyal WinterExpert. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 925 kg na oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 240 km/h.

Uniroyal WinterExpert 235/55 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 29 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/55 R19
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Uniroyal
Klasa średnia
Model WinterExpert
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 105 (do 925 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 40697

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu WinterExpert?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 235/55 R19 105V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal WinterExpert 235/55 R19 105 V XL FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Dzięki unijnym etykietom na opony, konsumenci mogą łatwo ocenić i porównać produkty różnych firm. Naklejki te zawierają kluczowe informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni, oporach toczenia i hałasie generowanym podczas jazdy, przedstawione w formie czytelnych piktogramów. To sprawia, że nawet osoby nieobeznane z detalami technicznymi mogą świadomie wybierać opony, które najlepiej spełnią ich potrzeby.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Uniroyal WinterExpert 235/55 R19 105 V: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Zapewnienie dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni jest niezbędne dla bezpiecznej jazdy. Klasa przyczepności, określona na etykiecie unijnej opony, wskazuje na zdolność opony do skutecznego hamowania na mokrych drogach, z klasami od "A" do "E" (przed 2021 rokiem - do "G"). Klasa "A", "B" czy "C" - gwarantuje krótszą drogę hamowania, znacząco poprawiając bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. To ważne dla kierowców, którzy muszą często adaptować się do zmieniających się warunków pogodowych. Różnice w długości czasu potrzebnego do całkowitego zatrzymania się pomiędzy poszczególnymi klasami, mogące sięgać kilkunastu metrów, podkreślają, jak wybór odpowiednich opon może wpłynąć na ogólne bezpieczeństwo jazdy. Kierowcy rozumiejący te oceny, mogą dokonać bardziej świadomego wyboru ogumienia, co przekłada się na bezpieczniejszą i łatwiejszą do kontrolowania jazdę, niezależnie od warunków pogodowych.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.