Uniroyal RainSport 5 225/40 R19 93 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Uniroyal RainSport 5 225/40 R19 93 Y - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
225/40 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
D / A / 72 dB
XL, FR

Cena za sztukę

642 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Uniroyal RainSport 5 225/40 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal RainSport 5 225/40 R19 93 Y XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model RainSport 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta, szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 93 (do 650 kg na oponę) oraz rozmiar 225/40 R19.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia RainSport 5 marki Uniroyal

Specjalna mieszanka gumowa, wzbogacona o kauczuk, krzemionkę i sadzę, pozwala oponom letnim Uniroyal zachować optymalne parametry nawet podczas upałów. Zmniejszona liczba nacięć w bieżniku zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na pewne ruszanie, efektywne hamowanie oraz stabilne pokonywanie ostrych zakrętów - także w czasie deszczu.

Opona osobowa oraz SUV – 225/40 R19 93 Y

Opony osobowe Uniroyal to wynik intensywnych badań laboratoriów technologicznych, odpowiadający na potrzeby różnorodnych kierowców - od użytkowników miejskich hatchbacków po właścicieli prestiżowych limuzyn i wszechstronnych crossoverów. Innowacyjna kompozycja kauczukowo-gumowa z dodatkiem sadzy zapewnia doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach, zachowując jednocześnie wyjątkową trwałość. Precyzyjnie zaprojektowane rowki wzdłużne efektywnie rozprowadzają ciśnienie na całej powierzchni styku, gwarantując krótszą drogę hamowania i pewne prowadzenie. Zoptymalizowana geometria bloków bieżnika skutecznie redukuje opory toczenia, wspierając ekonomiczną i ekologiczną jazdę.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Uniroyal 225/40 R19 RainSport 5 XL FR

Opony letnie Uniroyal RainSport 5 225 40 R19 93Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Rozmiar 225/40 R19 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 40 i średnica 19 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Uniroyal RainSport 5 mają indeks prędkości Y (oznaczający dopuszczalną szybkość równą 300 km/h) i indeks nośności 93 (wskazujący maksymalne obciążenie wynoszące 650 kilogramów / oponę).

Uniroyal RainSport 5 225/40 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 10 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/40 R19
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Uniroyal
Klasa średnia
Model RainSport 5
Etykieta UE D / A / 72 dB
Indeks nośności 93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, FR
Kod produktu 22631

XL, FR – co oznaczają symbole w modelu RainSport 5?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FR

Etykieta unijna opon 225/40 R19 93Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal RainSport 5 225/40 R19 93 Y XL FR uzyskała wynik: D/A/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Uniroyal RainSport 5 225/40 R19 93 Y: opór toczenia – D, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Ciekawym aspektem hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, jak informuje etykieta unijna, jest jego innowacyjny sposób pomiaru. W procesie testowania, samochód przejeżdża obok mikrofonów rozmieszczonych w odległości 7,5 metra od środka toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Ta precyzyjna metoda pozwala na dokładne określenie limit hałasu generowanego przez ogumienie podczas jazdy. Wyroby z oznaczeniem jednej fali (lub literą A tudzież B) na naklejce emitują najmniej szumów i są uznawane za najbardziej przyjazne dla środowiska. To nie tylko przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, ale także podnosi komfort jazdy w cichych samochodach elektrycznych. Warto podkreślić, że wszystkie opony dostępne na rynku spełniają obowiązujące normy głośności, jednak te z niższym jej poziomem stanowią wybór preferowany przez świadomych ekologicznie konsumentów i producentów pojazdów, dążących do harmonii z otoczeniem naturalnym.