Uniroyal AllSeasonMax 225/75 R16C 121/120 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Uniroyal AllSeasonMax 225/75 R16 121/120 R - opona całoroczna klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
225/75 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
121/120 (do 1450 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

666 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Uniroyal AllSeasonMax 225/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal AllSeasonMax 225/75 R16C 121/120 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model AllSeasonMax stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok, innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem czy efektywny system drenażu zapewniający kontrolę na mokrej nawierzchni. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/75 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna AllSeasonMax marki Uniroyal

Opony wielosezonowe Uniroyal, zaprojektowane z myślą o kierowcach miejskich, oferują oszczędność i wygodę, eliminując potrzebę sezonowej wymiany opon. Ich mieszanka gumowa i symetryczny bieżnik łączą zalety modeli letnich i zimowych, pozwalając na bezpieczną i komfortową jazdę w różnych warunkach. Ogumienie uniwersalne to praktyczne rozwiązanie dla kierowców ceniących wygodę i wszechstronność, zapewniające solidne osiągi przez cały rok.

Opona dostawcza (do busa) – 225/75 R16 121/120 R

Opony dostawcze Uniroyal w rozmiarze 225/75R16C wyróżniają się podwójnym indeksem nośności. Umożliwia to dostosowanie ogumienia do obciążenia zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia doskonałą przyczepność na mokrych podjazdach i ostrych zakrętach oraz wspomaga bezpieczną jazdę z pełnym załadunkiem.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Uniroyal 225/75 R16 AllSeasonMax

Celem opon wielosezonowych Uniroyal AllSeasonMax 225 75 R16C 121/120R jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 225/75 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 75, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Model Uniroyal AllSeasonMax posiada indeks nośności 121/120 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1450 kg oraz indeks prędkości R zezwalający na jazdę do 170 km/h.

Uniroyal AllSeasonMax 225/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 47 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/75 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Uniroyal
Klasa średnia
Model AllSeasonMax
Etykieta UE D / A / 73 dB
Indeks nośności 121/120 (do 1450 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 22661

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu AllSeasonMax?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/75 R16 121/120R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal AllSeasonMax 225/75 R16C 121/120 R uzyskała wynik: D/A/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna została wprowadzona w 2012 roku, aby ułatwić konsumentom wybór optymalnych opon. Prezentuje ona kluczowe informacje techniczne dotyczące każdego modelu dostępnego na rynku. Zawiera ocenię ekonomii jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu zewnętrznego. Dzięki temu kierowcy mogą świadomie kupować produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom pod względem bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i komfortu akustycznego.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Uniroyal AllSeasonMax 225/75 R16 121/120 R: opór toczenia – D, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa D

Etykieta unijna na oponach, która klasyfikuje opory toczenia od A do E, stanowi kluczowe narzędzie dla każdego kierowcy dbającego o środowisko. Wybór opon z kategorią A lub B gwarantuje nie tylko mniejsze zużycie paliwa, ale także znacząco przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych spalin. Dzięki temu kierowcy mają realny wpływ na ograniczenie swojego śladu węglowego, jednocześnie ciesząc się oszczędnościami wynikającymi z efektywniejszej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Historia oznaczeń hałasu zewnętrznego na etykiecie unijnej świadczy o rosnącej świadomości ekologicznej i potrzebie komfortu jazdy. Początkowo oznaczenia były mniej intuicyjne, ale obecny system z klasami A, B oraz C i decybelami w zakresie od 67 do 78 decybeli jest znacznie bardziej zrozumiały dla konsumentów, umożliwiając łatwiejszy wybór opon. Im niższa ocena, tym opony są mniej "hałaśliwe" dla kierowcy oraz mniej uciążliwe dla mieszkańców miast oraz środowiska, w tym dzikich zwierząt żyjących w otoczeniu dróg.