Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R15C 102/100 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R15 102/100 T - opona całoroczna klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
205/65 R15C
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
102/100 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

493 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R15C 102/100 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model AllSeasonMax stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni, precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony czy specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/65 R15C oraz wysoki indeks ładowności 102/100 (do 850 kg).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna AllSeasonMax marki Uniroyal

Opony wielosezonowe Uniroyal łączą cechy opon letnich i zimowych, oferując wszechstronne rozwiązanie dla kierowców w umiarkowanych warunkach klimatycznych. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia odpowiednią elastyczność zarówno w chłodniejszych, jak i cieplejszych miesiącach. Wzór bieżnika z lamelami w strefie zimowej poprawia kontrolę na śnieżnych i oblodzonych nawierzchniach, co potwierdza symbol 3PMSF umieszczony na boku opony.

Opona dostawcza (do busa) – 205/65 R15 102/100 T

Specjalnie zaprojektowane z myślą o pojazdach dostawczych, opony Uniroyal w rozmiarze 205/65R15C znakomicie sprawdzają się w busach, VAN-ach czy półciężarówkach. Dzięki wzmocnionej konstrukcji zapewniają stabilność oraz bezpieczeństwo nawet przy dużym obciążeniu. Co więcej, dwa indeksy nośności pozwalają na ich efektywne zastosowanie zarówno na pojedynczych, jak i bliźniaczych felgach, co okazuje się nieocenione w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Uniroyal 205/65 R15 AllSeasonMax

Opony całoroczne Uniroyal AllSeasonMax 205 65 R15C 102/100T zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 205/65 R15 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (205) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (65) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 15). Opona Uniroyal AllSeasonMax posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 102/100 (maksymalna wartość obciążenia 850 kg na oponę).

Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R15 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/65 R15
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Uniroyal
Klasa średnia
Model AllSeasonMax
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 102/100 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 43083

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu AllSeasonMax?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/65 R15 102/100T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R15C 102/100 T uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach, wprowadzone w 2012 roku, stanowią ważne narzędzie dla kierowców. Umożliwiają szybkie porównanie kluczowych parametrów, takich jak przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz hałas podczas jazdy. Naklejone w widocznym miejscu na bieżniku, informacje te są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów drogowych w UE. Nie tylko dla aut osobowych, ale i dostawczych, ciężarowych, a także naczep autobusów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R15 102/100 T: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.