Uniroyal AllSeasonExpert 2 175/80 R14 88 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Uniroyal AllSeasonExpert 2 175/80 R14
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal AllSeasonExpert 2 175/80 R14 88 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model AllSeasonExpert 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika, efektywny system drenażu zapewniający kontrolę na mokrej nawierzchni czy certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 175/80 R14 oraz indeks nośności i prędkości 88 T.
Nowa opona całoroczna AllSeasonExpert 2 marki Uniroyal
Opony wielosezonowe Uniroyal idealnie nadają się do użytkowania w regionach o umiarkowanych temperaturach, gdzie zimy są łagodne, a lata pozbawione ekstremalnych upałów. Specjalny kierunkowy bieżnik podzielony jest na dwie strefy: zimową z lamelami zwiększającymi przyczepność na śniegu oraz letnią zoptymalizowaną pod kątem jazdy w cieplejszych warunkach. Symbol 3PMSF (płatek śniegu na tle trzech szczytów górskich) potwierdza ich zdolność do bezpiecznej jazdy na ośnieżonych nawierzchniach.
Opona osobowa oraz SUV – 175/80 R14 88 T
Segment opon osobowych Uniroyal obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Uniroyal 175/80 R14 AllSeasonExpert 2
Zadaniem opon wielosezonowych Uniroyal AllSeasonExpert 2 175 80 R14 88T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 175/80 R14 szerokość bieżnika wynosi 175 mm, wysokość profilu (80), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 14 cali. Następne oznaczenia (88 i T) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Uniroyal AllSeasonExpert 2. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 560 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 190 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 13 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 175/80 R14 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Uniroyal |
Klasa | średnia |
Model | AllSeasonExpert 2 |
Etykieta UE | D / C / 71 dB |
Indeks nośności | 88 (do 560 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 9049 |
3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu AllSeasonExpert 2?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 175/80 R14 88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal AllSeasonExpert 2 175/80 R14 88 T uzyskała wynik: D/C/71 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa D
Etykieta unijna na oponach dostarcza ważnych informacji o efektywności paliwowej, co jest kluczowe dla oszczędności oraz ochrony środowiska. Klasyfikacja od A do E pomaga kierowcom w identyfikacji ogumienia, które zapewni mniejsze zużycie paliwa i ograniczy emisję spalin. Wybór opon o niskich oporach toczenia przekładających się na wydajność to krok w kierunku bardziej zrównoważonej i odpowiedzialnej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdująca się na unijnej etykiecie opony, jest kluczowa dla kierowców poszukujących nie tylko wydajnego, ale przede wszystkim bezpiecznego ogumienia. Skala od "A" do "E" (kiedyś kończąca się na "F" oraz "G") pozwala na szybką orientację w wydajności hamowania opony na mokrych powierzchniach. Wyższa klasa, symbolizująca krótszą drogę hamowania, oznacza lepszą reakcję opony w sytuacjach awaryjnych. Choć różnice między poszczególnymi notami są istotne, należy pamiętać, że każdorazowo wybór opony powinien być podyktowany indywidualnymi potrzebami i warunkami eksploatacji pojazdu, z uwzględnieniem wszystkich kwestii bezpieczeństwa oraz stylu jazdy.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.