Toyo Vario-V2+ 155/70 R13 75 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Toyo Vario-V2+ 155/70 R13 75 T - opona całoroczna klasy średniej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
155/70 R13
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
75 (do 385 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
F / E / 70 dB
3PMSF, M+S

Cena za sztukę

286 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Toyo Vario-V2+ 155/70 R13

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Toyo Vario-V2+ 155/70 R13 75 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Vario-V2+ stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury, unikalne połączenie właściwości opon letnich i zimowych czy mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych. Prezentowana opona marki Toyo została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 75 T oraz rozmiar 155/70 R13.

wielosezonowa całoroczna osobowa

Nowa opona całoroczna Vario-V2+ marki Toyo

Opony wielosezonowe Toyo to wygodne rozwiązanie dla kierowców ceniących komfort i oszczędność czasu, eliminujące potrzebę sezonowej wymiany. Dzięki specjalnej mieszance gumowej i bieżnikowi łączącemu cechy modeli letnich i zimowych zapewniają niezawodną przyczepność, stabilność oraz bezpieczeństwo w zmiennych warunkach pogodowych. Symbol 3PMSF na boku ogumienia potwierdza ich przystosowanie do warunków zimowych, co pozwala na bezpieczne użytkowanie przez cały rok.

Opona osobowa – 155/70 R13 75 T

Opony osobowe Toyo to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Toyo 155/70 R13 Vario-V2+

Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ 155 70 R13 75T są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 155/70 R13 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (155) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (70) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 13). Opony Toyo Vario-V2+ mają indeks nośności 75 oraz prędkości T. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną szybkością do 190 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 385 kilogramów.

Toyo Vario-V2+ 155/70 R13

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 32 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 155/70 R13
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Toyo
Klasa średnia
Model Vario-V2+
Etykieta UE F / E / 70 dB
Indeks nośności 75 (do 385 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 21620

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Vario-V2+?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 155/70 R13 75T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Toyo Vario-V2+ 155/70 R13 75 T uzyskała wynik: F/E/70 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, które są obowiązkowe w Unii Europejskiej, dostarczają istotnych informacji o niektórych parametrach. To hałas generowany podczas jazdy, zużycie paliwa oraz zachowanie opony na mokrej nawierzchni. Naklejki te pozwalają kierowcom na porównanie różnych modeli i wybór tych, które najlepiej odpowiadają ich oczekiwaniom pod względem wydajności i kosztów.

Spalanie paliwa: klasa F Przyczepność: klasa E Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Toyo Vario-V2+ 155/70 R13 75 T: opór toczenia – F, hamowanie – E, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa F

Dzięki etykiecie unijnej, kierowcy mogą łatwo ocenić efektywność paliwową opon, co jest kluczowym czynnikiem w oszczędzaniu na eksploatacji pojazdu. Klasy od A do E informują o stopniu oporu toczenia - im lepsza (bliższa oceny A), tym większe oszczędności i mniejsza emisja spalin. Te dane są istotne zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, które warto wziąć pod uwagę przy zakupie nowego kompletu ogumienia.

Hamowanie na mokrym: klasa E

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, zawarta na etykiecie unijnej, dostarcza kluczowych danych dotyczących bezpieczeństwa jazdy w zmiennych warunkach pogodowych. Skala od "A" do "E" (jeszcze do niedawna nawet "F" czy "G") wskazuje na efektywność hamowania na mokrych drogach, z "A" jako najwyższą możliwą oceną. Interesujące jest, że opona z oznaczeniem "A" jest w stanie skrócić drogę hamowania o kilka procent w porównaniu do tej z niższymi ocenami, co może oznaczać nawet kilka metrów mniej na asfalcie pokrytym wodą przy prędkości 80 km/h. Ta różnica skuteczności hamowania ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Wybierając opony, kierowcy powinni rozważyć nie tylko ten parametr, ale również inne ważne aspekty, takie jak trwałość, komfort jazdy, a także efektywność paliwowa i wpływ opon na środowisko.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.