Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/55 R18 104 H XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/55 R18 104 H - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/55 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
D / B / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

339 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/55 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/55 R18 104 H XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Ice Blazer Alpine EVO stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, przystosowany do trudnych warunków asymetryczny wzór bieżnika czy gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie. Prezentowana opona marki Sailun została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/55 R18 oraz podwyższony indeks nośności 104 (do 900 kg na oponę).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Ice Blazer Alpine EVO marki Sailun

Opony zimowe zostały dostosowane do trudnych warunków pogodowych, typowych dla okresu, gdy średnia temperatura spada poniżej 7°C. Asymetryczny bieżnik opon zimowych Sailun, skutecznie odprowadza błoto pośniegowe i wodę, zmniejszając ryzyko poślizgu. Sieć lameli poprawia kontrolę nad pojazdem na śniegu i lodzie, a elastyczna mieszanka gumowa utrzymuje przyczepność w niskich temperaturach, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R18 104 H

Opony osobowe Sailun stanowią efekt wieloletnich badań w dziedzinie zaawansowanych technologii gumowo-kauczukowych. Precyzyjnie dobrane proporcje mieszanki gwarantują pewną przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych, a wielowarstwowa konstrukcja opasania zapewnia stabilne prowadzenie nawet przy wyższych prędkościach. Specjalnie zaprojektowane rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, ograniczając ryzyko aquaplaningu. Dodatkowo, innowacyjne rozwiązania zmniejszają drgania i hałas wewnątrz pojazdu, wspierając jednocześnie niższe zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Sailun 235/55 R18 Ice Blazer Alpine EVO XL

Opony zimowe Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235 55 R18 104H są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 235/55 R18 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Opona Sailun Ice Blazer Alpine EVO posiada indeks prędkości H (dopuszczalna jazda do 210 km/h) oraz nośności 104 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 900 kilogramów na oponę).

Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/55 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 100 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/55 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Sailun
Klasa ekonomiczna
Model Ice Blazer Alpine EVO
Etykieta UE D / B / 72 dB
Indeks nośności 104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 55174

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Ice Blazer Alpine EVO?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 235/55 R18 104H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/55 R18 104 H XL uzyskała wynik: D/B/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/55 R18 104 H: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.