Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/45 R18 98 V XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/45 R18 98 V - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/45 R18
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
98 (do 750 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / C / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

336 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/45 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/45 R18 98 V XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Ice Blazer Alpine EVO stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych czy specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika. Prezentowana opona marki Sailun została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/45 R18 oraz podwyższony indeks nośności 98 (do 750 kg na oponę).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Ice Blazer Alpine EVO marki Sailun

Opony zimowe Sailun to rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy w niskich temperaturach. Specjalny asymetryczny bieżnik skutecznie odprowadza wodę i śnieg, poprawiając kontrolę nad pojazdem na śliskich nawierzchniach. Zaawansowana mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność nawet w ekstremalnym chłodzie, co zwiększa przyczepność na śniegu i lodzie.

Opona osobowa oraz SUV – 235/45 R18 98 V

Opony osobowe Sailun stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Sailun 235/45 R18 Ice Blazer Alpine EVO XL

Zadaniem opon zimowych Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235 45 R18 98V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 235/45 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (235) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (45) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Opona Sailun Ice Blazer Alpine EVO ma indeks prędkości V dopuszczający jazdę z prędkością do 240 km/h. Indeks nośności 98 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 750 kilogramów na koło.

Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/45 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 100 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/45 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Sailun
Klasa ekonomiczna
Model Ice Blazer Alpine EVO
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 98 (do 750 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 35100

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Ice Blazer Alpine EVO?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 235/45 R18 98V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/45 R18 98 V XL uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Sailun Ice Blazer Alpine EVO 235/45 R18 98 V: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Przyczepność na mokrej nawierzchni, przedstawiona na etykiecie unijnej opony, jest ważnym parametrem dla każdego kierowcy pragnącego zachować bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych. Skala oceny przyczepności, od "A" do "E" (dawniej "G"), z "A" wskazującą na najkrótszą drogę hamowania, jest istotnym wskaźnikiem wydajności produktu. Różnice między modelami mogą być znaczące, szczególnie w odniesieniu do długości drogi hamowania, co ma fundamentalne znaczenie podczas deszczu lub innych niepewnych warunków. Warto zwrócić uwagę, że opona z oceną "A" może zatrzymać samochód kilka lub kilkanaście metrów wcześniej niż model z najniższą i najgorszą w swojej klasie oceną przy prędkości 80 km/h. Dlatego też, wybór opon z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do znacznie większego bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.