RoadX RX Frost WC01 185/80 R14C 102/100 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
RoadX RX Frost WC01 185/80 R14 102/100 R - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
185/80 R14C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
102/100 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
D / C / 71 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

271 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony RoadX RX Frost WC01 185/80 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony RoadX RX Frost WC01 185/80 R14C 102/100 R objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model RX Frost WC01 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, przystosowany do trudnych warunków symetryczny wzór bieżnika czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki RoadX została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 102/100 (do 850 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa RX Frost WC01 marki RoadX

W trudnych warunkach drogowych opony zimowe RoadX oferują wyjątkową przyczepność dzięki głębokim rowkom bieżnika i licznym lamelom (zygzakowatym nacięciom). Specjalna mieszanka gumowa, odporna na niskie temperatury, utrzymuje elastyczność, co przekłada się na lepszą stabilność pojazdu. Efektywne usuwanie błota pośniegowego wspiera kontrolę nad pojazdem, poprawiając precyzję prowadzenia podczas gwałtownych manewrów.

Opona dostawcza (do busa) – 185/80 R14 102/100 R

Opony dostawcze RoadX w rozmiarze 185/80R14C to niezawodne rozwiązanie dla półciężarówek, busów i VAN-ów o masie do 3,5 tony. Dzięki podwójnemu indeksowi nośności można je dopasować zarówno do montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co zwiększa ich wszechstronność. Wzmocniona konstrukcja zapewnia odporność na intensywną eksploatację i uszkodzenia, a solidny bieżnik wspiera stabilne prowadzenie pojazdu na różnorodnych nawierzchniach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – RoadX 185/80 R14 RX Frost WC01

Opony zimowe RoadX RX Frost WC01 185 80 R14C 102/100R są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 185/80 R14 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (185) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (80) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 14). Opony RoadX RX Frost WC01 mają indeks nośności 102/100 oraz prędkości R. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną szybkością do 170 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 850 kilogramów.

RoadX RX Frost WC01 185/80 R14 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 37 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 185/80 R14
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent RoadX
Klasa ekonomiczna
Model RX Frost WC01
Etykieta UE D / C / 71 dB
Indeks nośności 102/100 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 54473

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu RX Frost WC01?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 185/80 R14 102/100R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona RoadX RX Frost WC01 185/80 R14C 102/100 R uzyskała wynik: D/C/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony RoadX RX Frost WC01 185/80 R14 102/100 R: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybór opon o niskim oporze toczenia, ocenionych na etykiecie unijnej jako klasa A, to zakup na rzecz oszczędności oraz ochrony środowiska. Minimalizują one zużycie paliwa, co przekłada się na mniejszą ilość emitowanych spalin. Jest to szczególnie ważne dla osób dbających o efektywność paliwową i minimalizację wpływu codziennej jazdy samochodem na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.