Matador Nordicca Van 185/80 R14C 102/100 Q

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador Nordicca Van 185/80 R14 102/100 Q - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
185/80 R14C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
102/100 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości
Q (do 160 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
D / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

317 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador Nordicca Van 185/80 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador Nordicca Van 185/80 R14C 102/100 Q objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Nordicca Van stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów, specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika czy liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 185/80 R14C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Nordicca Van marki Matador

Ogumienie zimowe zostało zaprojektowane z myślą o bezpiecznej jeździe w chłodniejsze dni, gdy średnia temperatura spada poniżej 7°C. Asymetryczny bieżnik opon zimowych Matador umożliwia efektywne radzenie sobie z trudnymi warunkami, takimi jak śnieg czy lód. Specjalna mieszanka gumowa pozostaje elastyczna nawet przy dużym mrozie, co przekłada się na znakomitą przyczepność i lepszą stabilność pojazdu.

Opona dostawcza (do busa) – 185/80 R14 102/100 Q

Opony dostawcze Matador w rozmiarze 185/80R14C zostały zaprojektowane z myślą o pojazdach użytkowych o dopuszczalnej masie do 3,5 tony. Dzięki dwóm indeksom nośności sprawdzają się zarówno w montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co pozwala dopasować je do różnych warunków transportowych. Opony dostawcze zapewniają stabilność przy pełnym obciążeniu, oferując pewne prowadzenie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Wytrzymała konstrukcja skutecznie przeciwdziała przedwczesnemu zużyciu, co czyni je doskonałym wyborem do intensywnej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 185/80 R14 Nordicca Van

Opony zimowe Matador Nordicca Van 185 80 R14C 102/100Q zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 185/80 R14 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (185) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (80) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 14). Opona Matador Nordicca Van posiada indeks prędkości Q (dopuszczalna jazda do 160 km/h) oraz nośności 102/100 (maksymalna wartość obciążenia 850 kg na oponę).

Matador Nordicca Van 185/80 R14 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 185/80 R14
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model Nordicca Van
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 102/100 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości Q (do 160 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 39387

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Nordicca Van?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 185/80 R14 102/100Q – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador Nordicca Van 185/80 R14C 102/100 Q uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta jest obowiązkowym oznaczeniem w UE, które dostarcza kluczowych informacji o parametrach opon. Ma na celu ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego modelu. Informuje o trzech głównych aspektach: poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, efektywności zużycia paliwa oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki temu kierowcy mogą porównać różne modele pod kątem ich osiągów i ceny, wybierając opony najlepiej dopasowane do swoich potrzeb i budżetu.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador Nordicca Van 185/80 R14 102/100 Q: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Etykieta unijna na oponach, z segmentem w lewym górnym rogu określającym spalanie paliwa, jest nieocenioną wskazówką dla oszczędnych kierowców. Opony klasy A (zielony) zapewniają największe oszczędności paliwowe, przyczyniając się tym samym do redukcji emisji spalin, podczas gdy klasy E (czerwony) są najmniej wydajne pod tym względem. Dokonując świadomego wyboru wpływasz nie tylko na stan swojego portfela, ale i na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to istotny wskaźnik przyczepności opony, szczególnie podczas deszczowych dni. Obecna skala ocen od A do E (do niedawna jeszcze - G) dostarcza informacji o długości drogi hamowania, gdzie "A" wskazuje tę najkrótszą. To kryterium pomaga w ocenie tego, jak guma zachowa się w trudnych warunkach na mokrej jezdni. Zrozumienie tego parametru jest kluczowe dla kierowców ceniących sobie bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale pamiętajmy, że jest to tylko jeden z wielu aspektów koniecznych do rozważenia przy wyborze ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.