Riken All Season Light Truck 225/65 R16C 112/110 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Riken All Season Light Truck 225/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Riken All Season Light Truck 225/65 R16C 112/110 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model All Season Light Truck stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych, technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury czy uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika. Prezentowana opona marki Riken została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/65 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona całoroczna All Season Light Truck marki Riken
Opony wielosezonowe zapewniają dobrą przyczepność w umiarkowanych temperaturach, zarówno w chłodniejszych, jak i cieplejszych miesiącach roku. Twardsza mieszanka gumowa i mniej agresywny kierunkowy bieżnik zapewniają stabilność na różnych nawierzchniach. Symbol 3PMSF wskazuje na zdolność do jazdy w warunkach zimowych, co czyni opony całoroczne Riken uniwersalnym rozwiązaniem do codziennego użytku.
Opona dostawcza (do busa) – 225/65 R16 112/110 R
Opony dostawcze Riken w rozmiarze 225/65R16C przeznaczone są do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Wyróżniają się podwójnym indeksem nośności, umożliwiającym precyzyjne dostosowanie do obciążenia zarówno przy montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Zaawansowane technologie zastosowane w oponach dostawczych zapewniają świetną przyczepność w różnych warunkach drogowych oraz wyjątkową odporność na uszkodzenia mechaniczne i nadmierne zużycie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Riken 225/65 R16 All Season Light Truck
Opony całoroczne Riken All Season Light Truck 225 65 R16C 112/110R są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 225/65 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (65) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opony Riken All Season Light Truck mają indeks nośności 112/110 oraz prędkości R. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną szybkością do 170 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 1120 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 16 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Riken |
Klasa | ekonomiczna |
Model | All Season Light Truck |
Etykieta UE | D / B / 73 dB |
Indeks nośności | 112/110 (do 1120 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 53091 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu All Season Light Truck?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 225/65 R16 112/110R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Riken All Season Light Truck 225/65 R16C 112/110 R uzyskała wynik: D/B/73 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa D
Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, oznaczana na etykiecie unijnej od A do E, jest miarą tego, jak szybko opona może zatrzymać pojazd na pokrytym wodą asfalcie. Oznaczenie "A" reprezentuje najlepszą możliwą wydajność, odzwierciedlając minimalną drogę hamowania, podczas gdy "E" (wcześniej "G") znajduje się na przeciwnym końcu skali. Ten parametr jest nie tylko wskaźnikiem wydajności, ale także ważnym elementem bezpieczeństwa, zwłaszcza w zmiennej pogodzie. Wybierając ogumienie, warto rozważyć nie tylko jego przyczepność w deszczu, ale także to, jak wpisuje się ono w ogólne potrzeby pojazdu i styl jazdy.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.