Pirelli SottoZero 3 275/35 R19 100 V XL Run Flat * MO FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli SottoZero 3 275/35 R19 100 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
275/35 R19
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE

Cena za sztukę

1487 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli SottoZero 3 275/35 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli SottoZero 3 275/35 R19 100 V XL Run Flat * MO FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SottoZero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/35 R19 oraz zastosowana technologia Run Flat.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa SottoZero 3 marki Pirelli

Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach drogowych, typowych dla chłodniejszego okresu w roku. Specjalna konstrukcja bieżnika zastosowana w oponach Pirelli, umożliwia skuteczne odprowadzanie wody i śniegu, poprawiając stabilność jazdy na śliskich nawierzchniach. Liczne lamele zwiększają trakcję, a mieszanka gumowa dostosowana do niskich temperatur utrzymuje elastyczność, zapewniając lepszą przyczepność i kontrolę nad pojazdem.

Opona osobowa oraz SUV – 275/35 R19 100 V

Opony osobowe Pirelli zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 275/35 R19 SottoZero 3 XL Run Flat * MO FR

Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 275 35 R19 100V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 275/35 R19 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (275) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (35) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 19). Opona Pirelli SottoZero 3 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 100 (maksymalna wartość obciążenia 800 kg na oponę).

Pirelli SottoZero 3 275/35 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 15 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 275/35 R19
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model SottoZero 3
Etykieta UE C / B / 72 dB
Indeks nośności 100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
RUN FLAT Tak (Run Flat)
Homologacja Tak (*, MOE)
Oznaczenia XL, Run Flat, *, MOE, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 17322

XL, Run Flat, *, MOE, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu SottoZero 3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • Run Flat / Technologia Run Flat pozwala na kontynuowanie jazdy nawet po całkowitej utracie ciśnienia w oponie, eliminując potrzebę natychmiastowej wymiany. Opony te umożliwiają przejechanie około 80 km z prędkością do 80 km/h, zapewniając bezpieczeństwo i wygodę w nagłych sytuacjach.
  • * / Homologacja (*) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą BMW. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • MOE / Homologacja (MOE) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, Run Flat, *, MOE, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 275/35 R19 100V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli SottoZero 3 275/35 R19 100 V XL Run Flat * MO FR uzyskała wynik: C/B/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku unijne etykiety na oponach standaryzują informacje o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu. Te dane pozwalają kierowcom na łatwe porównanie różnych wyrobów oponiarskich. Te ujednolicone oznaczenia są ważne dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Umożliwiają bowiem trafny wybór ogumienia dopasowanego do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Pirelli SottoZero 3 275/35 R19 100 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Czy wiesz, że hałas zewnętrzny opony, istotny parametr na etykiecie unijnej, jest mierzony w bardzo specyficzny sposób? Pomiar odbywa się, gdy samochód przejeżdża obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy, na wysokości 120 centymetrów. Ta metoda gwarantuje precyzyjne ustalenie poziomu hałasu, który waha się od 67 do 78 decybeli. Ta informacja nie tylko odzwierciedla wpływ opon na komfort jazdy, ale również na środowisko naturalne, na przykład na dzikie zwierzęta zamieszkujące okolice dróg szybkiego ruchu. Opony, które generują mniej hałasu (na poziomie dolnym tego zakresu), są bardziej pożądane zarówno dla spokojnej jazdy, jak i dla zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w obszarach miejskich. To fascynujące, jak szczegółowa metoda tego pomiaru może mieć znaczący wpływ na nasze codzienne doświadczenia i ekologię.