Pirelli SottoZero 3 225/55 R18 102 V XL AO FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli SottoZero 3 225/55 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli SottoZero 3 225/55 R18 102 V XL AO FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SottoZero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle) czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/55 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa SottoZero 3 marki Pirelli
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii opony zimowe Pirelli zwiększają bezpieczeństwo na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Kierunkowy bieżnik z gęstą siecią lameli poprawia trakcję, a elastyczna mieszanka gumowa wspiera lepsze prowadzenie pojazdu. Wzmocnione krawędzie bieżnika poprawiają stabilność podczas dynamicznych manewrów i jazdy po krętych trasach.
Opona osobowa oraz SUV – 225/55 R18 102 V
Opony osobowe Pirelli to zaawansowane inżynieryjnie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po rodzinne sedany, luksusowe limuzyny i mocne SUV-y. Dzięki wzmocnieniom stalowym w strukturze wewnętrznej wyróżniają się doskonałą stabilnością przy wyższych prędkościach, a starannie opracowany wzór bieżnika zapewnia optymalną przyczepność na różnych nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa przekłada się na niższe opory toczenia, pozwalając obniżyć koszty eksploatacji i cieszyć się komfortową jazdą w każdych warunkach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 225/55 R18 SottoZero 3 XL AO FR
Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 225 55 R18 102V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba w rozmiarze 225/55 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 18 cali. Opony Pirelli SottoZero 3 mają indeks prędkości V (informujący o dopuszczalnej szybkości = 240 km/h) oraz indeks nośności 102 (oznaczający maksymalne obciążenie = 850 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 57 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/55 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Etykieta UE | C / B / 69 dB |
Indeks nośności | 102 (do 850 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (AO) |
Oznaczenia | XL, AO, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 17108 |
XL, AO, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu SottoZero 3?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- AO / Homologacja (AO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Audi. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/55 R18 102V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli SottoZero 3 225/55 R18 102 V XL AO FR uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa C
Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym aspektem bezpieczeństwa, szczególnie podczas deszczowej pogody. Unijna klasyfikacja przyczepności od "A" do "E" jest miernikiem, który pomaga kierowcom ocenić, jak szybko opona może zatrzymać pojazd w tych warunkach. Ciekawostką może być fakt, iż do lipca 2021 roku najmniej korzystniej w zestawieniu oceniane były opony z notą "F" i "G", w związku z czym zostały one wycofane ze sprzedaży. Należy zaznaczyć, że oznaczenia na etykiecie UE odnoszą się do opony nowej i mogą ulec zmianie w trakcie eksploatacji. Klasyfikacja przyczepności jest ważnym wskaźnikiem, jednak nie jest jedynym kryterium oceny opon.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Etykieta unijna na oponach zawiera kluczowe informacje na temat hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, oznaczanego systemem trzech fal (lub literami A, B oraz C) i wartością w decybelach (dB). Chociaż dla kierowców istotniejszy może być poziom szumu wewnętrznego, to zewnętrzny ma znaczenie dla ogólnej głośności ruchu drogowego. Ta specyficzna forma oceny podkreśla zaangażowanie UE w redukcję zanieczyszczeń akustycznych i promuje świadomy wybór opon.