Pirelli P Zero 235/45 R18 98 Y XL PZ4/SC (FR)

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli P Zero 235/45 R18 98 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/45 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
98 (do 750 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE

Cena za sztukę

608 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli P Zero 235/45 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 235/45 R18 98 Y XL PZ4/SC (FR) objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 235/45 R18.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli

Opony letnie najlepiej sprawdzają się w cieplejszych miesiącach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Dzięki specjalnym polimerom w mieszance gumowej opony letnie Pirelli wykazują zwiększoną odporność na wysokie temperatury, co przekłada się na ich dłuższą żywotność. Optymalna konstrukcja bieżnika ogranicza ryzyko aquaplaningu, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo na mokrych drogach.

Opona osobowa oraz SUV – 235/45 R18 98 Y

Opony osobowe Pirelli zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 235/45 R18 P Zero XL PZ4/SC (FR)

Opony letnie Pirelli P Zero 235 45 R18 98Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 235/45 R18 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (45), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Opony Pirelli P Zero mają indeks prędkości Y (oznaczający maksymalną szybkość = 300 km/h) oraz indeks nośności 98 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 750 kg na oponę).

Pirelli P Zero 235/45 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 47 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/45 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model P Zero
Etykieta UE C / A / 68 dB
Indeks nośności 98 (do 750 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak ((FR))
Oznaczenia XL, Y301, PZ4/SC, ZR, (FR)
Kod produktu 9526

XL, Y301, PZ4/SC, ZR, (FR) – co oznaczają symbole w modelu P Zero?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • PZ4/SC / S.C. (z ang. Sport Car) to jeden z dwóch wariantów bieżnika PZ4, czyli kolejnej generacji niezwykle popularnego i lubianego modelu P Zero marki Pirelli. Jego konstrukcja zapewnia maksymalną przyczepność i precyzję prowadzenia w celu zapewnienia maksymalnej satysfakcji z jazdy autem.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • (FR) / Rozwiązanie to ma formę delikatnego zgrubienia na ścianie bocznej opony, które lekko osłania felgę, chroniąc ją przed drobnymi uszkodzeniami. Jest to idealne rozwiązanie do codziennej jazdy, zapewniające dodatkową ochronę podczas manewrów blisko krawężników i innych przeszkód.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, Y301, PZ4/SC, ZR, (FR)

Etykieta unijna opon 235/45 R18 98Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 235/45 R18 98 Y XL PZ4/SC (FR) uzyskała wynik: C/A/68 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach, wprowadzone w 2012 roku, stanowią ważne narzędzie dla kierowców. Umożliwiają szybkie porównanie kluczowych parametrów, takich jak przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz hałas podczas jazdy. Naklejone w widocznym miejscu na bieżniku, informacje te są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów drogowych w UE. Nie tylko dla aut osobowych, ale i dostawczych, ciężarowych, a także naczep autobusów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 68 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli P Zero 235/45 R18 98 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 68 dB

Opór toczenia: klasa C

Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 68 decybeli

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.