Nexen Winguard WT1 195/80 R15C 106/104 P

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Nexen Winguard WT1 195/80 R15 106/104 P - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
195/80 R15C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
106/104 (do 950 kg/oponę)
Indeks prędkości
P (do 150 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
D / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

390 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen Winguard WT1 195/80 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard WT1 195/80 R15C 106/104 P objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard WT1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą przystosowany do trudnych warunków symetryczny wzór bieżnika, kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach czy oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 106/104 (do 950 kg) oraz rozmiar 195/80 R15C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Winguard WT1 marki Nexen

W trudnych warunkach drogowych opony zimowe Nexen oferują wyjątkową przyczepność dzięki głębokim rowkom bieżnika i licznym lamelom (zygzakowatym nacięciom). Specjalna mieszanka gumowa, odporna na niskie temperatury, utrzymuje elastyczność, co przekłada się na lepszą stabilność pojazdu. Efektywne usuwanie błota pośniegowego wspiera kontrolę nad pojazdem, poprawiając precyzję prowadzenia podczas gwałtownych manewrów.

Opona dostawcza (do busa) – 195/80 R15 106/104 P

Opony Nexen w rozmiarze 195/80R15C to specjalistyczne ogumienie dostawcze przeznaczone dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Zastosowanie podwójnego indeksu nośności pozwala na dopasowanie zarówno do montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na uszkodzenia i intensywną eksploatację. Zoptymalizowany bieżnik wspiera stabilność pojazdu na różnych nawierzchniach, zapewniając precyzyjne prowadzenie i wysoki komfort jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 195/80 R15 Winguard WT1

Opony zimowe Nexen Winguard WT1 195 80 R15C 106/104P mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Prezentowany rozmiar 195/80 R15 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (195) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (80) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 15). Opony Nexen Winguard WT1 mają indeks szybkości P (oznaczający maksymalną prędkość wynoszącą 150 km/h) i indeks nośności 106/104 (dopuszczający obciążenie równe 950 kg na oponę).

Nexen Winguard WT1 195/80 R15 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 55 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/80 R15
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Nexen
Klasa średnia
Model Winguard WT1
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 106/104 (do 950 kg/oponę)
Indeks prędkości P (do 150 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 20131

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard WT1?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 195/80 R15 106/104P – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard WT1 195/80 R15C 106/104 P uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Nexen Winguard WT1 195/80 R15 106/104 P: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybór opon o dobrej efektywności paliwowej to decyzja, która przynosi korzyści zarówno dla portfela, jak i dla środowiska. Opony z klasy "A" na etykiecie unijnej w tym zakresie oferują najniższy opór toczenia, co znacząco redukuje zużycie paliwa oraz emisję spalin. Modele te są idealnym wyborem dla kierowców szukających oszczędności i chcących jednocześnie działać na rzecz ochrony środowiska. Z kolei opony z klasy "E" mogą znacząco zwiększać koszty eksploatacji pojazdu.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo, ale pięciostopniowa skala na etykiecie unijnej opony mówi o wiele więcej. Poza oceną bezpieczeństwa, kategorie "A" do "E" (wcześniej, do 2021 roku - do "G") oddziałują również na świadomość ekologiczną, gdyż opony z lepszą przyczepnością często charakteryzują się mniejszym oporem toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2. To pokazuje, jak wybór ogumienia może wpłynąć nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na środowisko naturalne i efektywność ekonomiczną pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny to parametr, który w fabrykach ogumienia jest wnikliwie badany i prezentowany na etykiecie unijnej, dając kierowcom istotne informacje przy wyborze opon. Choć naklejka koncentruje się na hałasie poza kabiną, producenci nie ignorują tego wewnątrz niej, który jest równie ważny dla komfortu jazdy. Wyspecjalizowane badania, które obejmują jedynie głośność na zewnątrz auta, przyczyniają się do rozwoju opon, które minimalizują hałas również wewnątrz pojazdu. Dzięki temu, kierowcy mogą doświadczać cichej i spokojnej jazdy, nawet w głośnym otoczeniu miejskim. Warto podkreślić, że opony o niskim poziomie tego parametru nie tylko poprawiają jakość jazdy, ale także pomagają chronić środowisko poprzez redukcję zanieczyszczenia akustycznego. Wybór takich produktów to świadomy krok w stronę bardziej zrównoważonej i ekologicznej jazdy.