Michelin CrossClimate 3 Sport 255/35 R20 97 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin CrossClimate 3 Sport 255/35 R20 97 Y - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
255/35 R20
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
97 (do 730 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
B / A / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

1012 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin CrossClimate 3 Sport 255/35 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin CrossClimate 3 Sport 255/35 R20 97 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model CrossClimate 3 Sport stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny kierunkowy wzór rowków bieżnika, adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia czy efektywny system drenażu zapewniający kontrolę na mokrej nawierzchni. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/35 R20 oraz podwyższony indeks nośności 97 (do 730 kg na oponę).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna CrossClimate 3 Sport marki Michelin

Opony uniwersalne (całoroczne) Michelin są zaprojektowane do użytkowania przez cały rok, eliminując potrzebę sezonowej wymiany kół. Kierunkowy bieżnik, wyposażony w lamele i rowki odprowadzające wodę, zapewnia dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych. Symbol 3PMSF na boku opony potwierdza, że spełniają normy dotyczące przyczepności w warunkach zimowych. Ogumienie wielosezonowe to popularny wybór wśród kierowców miejskich, którzy preferują spokojny styl jazdy.

Opona osobowa oraz SUV – 255/35 R20 97 Y

Opony osobowe Michelin to synonim zrównoważonego podejścia do potrzeb współczesnej motoryzacji, oferujący rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne kombi, aż po luksusowe limuzyny i popularne SUV-y. Zaawansowana konstrukcja wewnętrzna z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów kompozytowych zapewnia optymalną sztywność i odporność na odkształcenia, gwarantując przewidywalne zachowanie w każdej sytuacji drogowej. Starannie dobrana mieszanka gumowa z domieszką krzemionki zapewnia niskie opory, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i obniżając poziom generowanego hałasu podczas codziennej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 255/35 R20 CrossClimate 3 Sport XL FR

Celem opon wielosezonowych Michelin CrossClimate 3 Sport 255 35 R20 97Y jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Oznaczenie rozmiaru 255/35 R20 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 255 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (35) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 20 cali. Opona Michelin CrossClimate 3 Sport posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 97 (maksymalna wartość obciążenia do 730 kg/oponę).

Michelin CrossClimate 3 Sport 255/35 R20 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/35 R20
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Michelin
Klasa premium
Model CrossClimate 3 Sport
Etykieta UE B / A / 72 dB
Indeks nośności 97 (do 730 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 63810

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu CrossClimate 3 Sport?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 255/35 R20 97Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin CrossClimate 3 Sport 255/35 R20 97 Y XL FR uzyskała wynik: B/A/72 dB - szczegóły poniżej. Na terenie Unii Europejskiej opony są oznaczone etykietami, które przypominają te stosowane w sprzęcie AGD/RTV, dostarczając informacji o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i emitowanym hałasie. Parametry te są skalowane od A do E dla pierwszych dwóch i od A do C dla hałasu, z dodatkowym oznaczeniem w decybelach oraz ilością fal, co pozwala na precyzyjne porównanie i wybór najbardziej efektywnych opon.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Michelin CrossClimate 3 Sport 255/35 R20 97 Y: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa B

Efektywność paliwowa, odzwierciedlona na etykiecie unijnej, jest kluczowym parametrem dla oszczędnej jazdy. Opony z niższymi oporami toczenia (klasa A) wymagają mniej energii do utrzymania prędkości, co przekłada się na mniejsze o 1/10 litra zużycie paliwa na 100 km. Oprócz korzyści ekonomicznych, ogumienie o niższym oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin, wspierając ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z fundamentalnych wskaźników bezpieczeństwa, który znajduje się na etykiecie unijnej każdej opony. Klasyfikacja ta, wyrażona literami od "A" do "E" (przed 2021 była to skala "A-G"), gdzie "A" oznacza najkrótszą drogę hamowania, jest niezwykle pomocna przy wyborze odpowiednich opon. Wybierając ogumienie z wyższą klasą przyczepności, kierowcy mogą spodziewać się lepszej reakcji na hamowanie w trudnych warunkach deszczowych. Podczas dokonywania wyboru opon, warto również rozważyć inne aspekty, takie jak trwałość opony, jej wpływ na zużycie paliwa oraz komfort jazdy, aby zapewnić sobie optymalne warunki podróży.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.