Właściciele samochodów sportowych od lat mierzą się z dylematem: jak pogodzić zamiłowanie do dynamicznej jazdy z potrzebą bezpieczeństwa i wygody użytkowania pojazdu przez cały rok? Rynek opon całorocznych oferuje wygodę, eliminując sezonowe wymiany, ale do tej pory często wymagał kompromisu w zakresie sportowych osiągów. Michelin, odpowiadając na oczekiwania konsumentów, debiutuje z nową oponą Michelin CrossClimate 3 Sport, która ma za zadanie zmienić ten stan rzeczy. Jest to całkowicie nowa opona, różniąca się od standardowego modelu CrossClimate 3, zaprojektowana specjalnie z myślą o kierowcach sportowych aut, którzy oczekują precyzji, przyjemności z jazdy i doskonałej przyczepności niezależnie od pogody.
CrossClimate 3 Sport to zupełnie nowa opona, stworzona z myślą o właścicielach sportowych pojazdów, którzy cenią sobie wygodę opony całorocznej, ale oczekują od niej sportowych osiągów. Celem było zapewnienie sportowych osiągów latem, przy jednoczesnym zachowaniu zdolności na śniegu. Konsumenci ci oczekują precyzji i przyjemności z jazdy przez cały rok, doskonałej przyczepności na mokrej drodze i po prostu „frajdy” ze swojego samochodu niezależnie od pogody.
„Finalnie, udało nam się uzyskać idealną równowagę pod względem osiągów.” Laurent Pascal, menedżer projektu
Aby sprostać tym wymaganiom, zastosowano dwie główne technologie:
Hybrydowy pas z aramidu i nylonu. Zapewnia on precyzyjne prowadzenie i sportowe odczucia, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Ulepszona generacja mieszanki bieżnika. Gwarantuje przełom w przyczepności na mokrym, adaptując się do różnych warunków i pozwalając uzyskać wysokie europejskie noty „wet grip” przy jednoczesnym posiadaniu certyfikatu 3PMSF (symbol alpejski).
W testach przeprowadzonych na Golfie GTI opona CrossClimate 3 Sport wykazała się doskonałymi osiągami, łącząc sportowy charakter z wszechstronnością charakterystyczną do opona całorocznych. W porównaniu do standardowego modelu CrossClimate 3, wersja sport oferuje minimalnie lepsze hamowanie na suchej nawierzchni oraz wyraźnie sportowe odczucie prowadzenia i responsywność układu kierowniczego. Na mokrej nawierzchni opona osiąga o 10% skuteczniejsze hamowanie. W kwestii aquaplaningu ustępuje nieznacznie modelowi CrossClimate 3, ale różnica jest mniejsza, niż można by oczekiwać.
Porównanie bieżnika CrossClimate 3 oraz wersji Sport (po prawej)
Opona jest z pewnością sztywniejsza, co wpływa na komfort, ale jest to dobrze tłumiona sztywność. Opory toczenia są zaskakująco niższe niż w CrossClimate 3, choć ma ona płytszy bieżnik początkowy. Trwałość bieżnika jest niższa niż bratnim modelu, ale cel Michelin to dorównanie łącznemu przebiegowi dwóch zestawów opon premium (sportowej letniej i zimowej). Wszystkie rozmiary CrossClimate 3 Sport posiadają atrakcyjną ścianę boczną z aksamitnym wykończeniem.
Michelin CrossClimate 3 Sport to innowacyjna opona dla wymagających kierowców sportowych aut, oferująca znakomite osiągi na mokrej nawierzchni i bardzo dobre zdolności zimowe, co czyni ją jedną z najlepszych sportowych opon całorocznych na rynku. Stanowi kompromis między sportowymi osiągami a całoroczną wygodą, kosztem komfortu i nieco szybszego zużycia w porównaniu do standardowej opony całorocznej, ale z trwałością porównywalną do łącznego użytkowania topowych opon letnich i zimowych. Michelin CrossClimate 3 Sport będzie dostępny w 60 rozmiarach, począwszy od 18 do 23 cali. Niewiele rozmiarów pokrywa się z ofertą CrossClimate 3, co ułatwi wybór.