Maxxis Premitra Snow WP6 235/40 R18 95 V XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis Premitra Snow WP6 235/40 R18 95 V - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/40 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / B / 69 dB
XL, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

392 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis Premitra Snow WP6 235/40 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis Premitra Snow WP6 235/40 R18 95 V XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Premitra Snow WP6 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej czy liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/40 R18 oraz podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę).

zimowa osobowa

Nowa opona zimowa Premitra Snow WP6 marki Maxxis

Opony zimowe projektowane są z myślą o ekstremalnych warunkach pogodowych, wspierając bezpieczeństwo na śniegu i lodzie. Wyposażone w liczne lamele oraz głębokie kanały odprowadzające wodę, poprawiają trakcję na śliskich i mokrych nawierzchniach. Elastyczna mieszanka gumowa opon Maxxis zwiększa przyczepność nawet w temperaturach poniżej zera, wspierając stabilność i kontrolę nad pojazdem niezależnie od warunków na drodze.

Opona osobowa – 235/40 R18 95 V

Opony osobowe Maxxis to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 235/40 R18 Premitra Snow WP6 XL

Celem opon zimowych Maxxis Premitra Snow WP6 235 40 R18 95V jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Rozmiar 235/40 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 40 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Maxxis Premitra Snow WP6 ma indeks prędkości V, umożliwiający komfortową jazdę do 240 km/h. Indeks nośności 95 odpowiada maksymalnemu obciążeniu równemu 690 kg na oponę.

Maxxis Premitra Snow WP6 235/40 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/40 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Maxxis
Klasa ekonomiczna
Model Premitra Snow WP6
Etykieta UE C / B / 69 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 41607

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Premitra Snow WP6?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 235/40 R18 95V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis Premitra Snow WP6 235/40 R18 95 V XL uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis Premitra Snow WP6 235/40 R18 95 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór jakości opon ma kluczowe znaczenie dla efektywności paliwowej pojazdów. Na etykiecie unijnej opór toczenia jest oceniany w skali od A do E, gdzie A oznacza ogumienie z najmniejszym oporem toczenia. Oznacza on, że samochód potrzebuje mniej energii do jazdy, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Etykieta unijna opony oferuje cenny wgląd w jej wydajność hamowania na mokrej nawierzchni, ale to tylko jedna z wielu cech, które należy rozważyć przy wyborze nowego ogumienia. Klasyfikacja od "A" do "E" (do niedawna jeszcze "F" czy nawet "G") jest bezpośrednim wskaźnikiem potencjalnej drogi zatrzymywania się na pokrytych wodą drogach, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Kierowcy powinni jednak pamiętać, że optymalny wybór ogumienia uwzględnia również inne aspekty, takie jak zużycie paliwa, hałas, a także specyficzne cechy pojazdu i preferencje jazdy. Wybierając opony, warto więc spojrzeć na ten parametr w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę także inne cechy na etykiecie, aby zapewnić sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort oraz ekonomiczność użytkowania pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.