Matador Nordicca Van 225/70 R15C 112/110 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador Nordicca Van 225/70 R15 112/110 R - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/70 R15C
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
112/110 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
E / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

417 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador Nordicca Van 225/70 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador Nordicca Van 225/70 R15C 112/110 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Nordicca Van stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach czy przystosowany do trudnych warunków asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 112/110 (do 1120 kg) oraz rozmiar 225/70 R15C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Nordicca Van marki Matador

Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach drogowych. Asymetryczny bieżnik z głębokimi rowkami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, zmniejszając ryzyko poślizgu. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co poprawia przyczepność opon Matador na śniegu i lodzie nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów.

Opona dostawcza (do busa) – 225/70 R15 112/110 R

Opony dostawcze Matador w rozmiarze 225/70R15C zostały stworzone z myślą o pojazdach o masie do 3,5 tony. Ich wyróżnikiem są dwa indeksy nośności, które umożliwiają optymalne wykorzystanie zarówno na pojedynczej, jak i bliźniaczej feldze. Dzięki specjalnie zaprojektowanemu bieżnikowi charakteryzują się wysoką odpornością na uszkodzenia oraz równomiernym prowadzeniem w rozmaitych warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 225/70 R15 Nordicca Van

Celem opon zimowych Matador Nordicca Van 225 70 R15C 112/110R jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Rozmiar 225/70 R15 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 70 i średnica 15 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Matador Nordicca Van ma indeks prędkości R, umożliwiający komfortową jazdę do 170 km/h. Indeks nośności 112/110 odpowiada maksymalnemu obciążeniu równemu 1120 kg na oponę.

Matador Nordicca Van 225/70 R15 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 128 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/70 R15
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model Nordicca Van
Etykieta UE E / C / 72 dB
Indeks nośności 112/110 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 39393

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Nordicca Van?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/70 R15 112/110R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador Nordicca Van 225/70 R15C 112/110 R uzyskała wynik: E/C/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku, unijne etykiety na opony są wymagane dla każdego modelu sprzedawanego w Unii Europejskiej. Dostarczają one informacji o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasie generowanym podczas jazdy. Te standardy są kluczowe dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa. Znacząco ułatwiają kierowcom wybór optymalnego ogumienia dla ich pojazdów.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador Nordicca Van 225/70 R15 112/110 R: opór toczenia – E, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa E

Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Bezpieczeństwo jazdy zależy od wielu czynników, w tym od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania, kluczowy aspekt bezpiecznej jazdy, jest oceniana na pięciostopniowej skali literowej - od "A" dla najkrótszej drogi zatrzymywania, aż do "E". Jako ciekawostkę dodam, iż do lipca 2021 funkcjonowała zamiast niej ocena "G". Wybierając opony klasy "A", "B" lub "C" inwestujesz w najlepszą dostępną technologię dla bezpieczeństwa. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na opory toczenia i hałas opony, które również wpływają na komfort i efektywność jazdy, tworząc kompleksowy obraz wydajności opon.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W erze rosnącej popularności samochodów elektrycznych, hałas zewnętrzny opon nabiera nowego znaczenia. Etykieta unijna, określająca go w decybelach i za pomocą klas od A do C, staje się obecnie istotnym aspektem, branym pod uwagę przy wyborze tych wyrobów. Ogumienie z oceną A, najcichsze, jest idealne dla elektryków, podkreślaj ich subtelną naturę i zapewniaj komfort jazdy bez dodatkowego szumu drogowego. Warto zwrócić uwagę na ten aspekt, aby w pełni cieszyć się zaletami cichej technologii elektrycznej.