Matador Nordicca Van 215/60 R16C 103/101 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador Nordicca Van 215/60 R16 103/101 T - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/60 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
103/101 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

493 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador Nordicca Van 215/60 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador Nordicca Van 215/60 R16C 103/101 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Nordicca Van stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach, charakterystyczny asymetryczny układ powierzchni jezdnej czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 103/101 (do 875 kg) oraz rozmiar 215/60 R16C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Nordicca Van marki Matador

W trudnych warunkach pogodowych opony zimowe Matador wspierają zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. Charakterystyczny asymetryczny bieżnik z gęstą siecią lameli poprawia przyczepność na śniegu i lodzie, zwiększając kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo specjalna mieszanka gumowa zachowuje swoje właściwości w niskich temperaturach, co wzmacnia stabilność podczas jazdy.

Opona dostawcza (do busa) – 215/60 R16 103/101 T

Opony dostawcze Matador w rozmiarze 215/60R16C zostały zaprojektowane z myślą o pojazdach użytkowych o dopuszczalnej masie do 3,5 tony. Dzięki dwóm indeksom nośności sprawdzają się zarówno w montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co pozwala dopasować je do różnych warunków transportowych. Opony dostawcze zapewniają stabilność przy pełnym obciążeniu, oferując pewne prowadzenie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Wytrzymała konstrukcja skutecznie przeciwdziała przedwczesnemu zużyciu, co czyni je doskonałym wyborem do intensywnej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 215/60 R16 Nordicca Van

Zadaniem opon zimowych Matador Nordicca Van 215 60 R16C 103/101T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 215/60 R16 należy czytać następująco: szerokość opony 215 mm, wysokość profilu 60 i średnica 16 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Matador Nordicca Van posiada indeks nośności 103/101 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 875 kg oraz indeks prędkości T umożliwiający jazdę do 190 km/h.

Matador Nordicca Van 215/60 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/60 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model Nordicca Van
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 103/101 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 39399

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Nordicca Van?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/60 R16 103/101T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador Nordicca Van 215/60 R16C 103/101 T uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku etykieta unijna pomaga konsumentom w wyborze odpowiednich opon, dostarczając istotne dane techniczne. Zawiera ona ocenę ekonomiki jazdy, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego generowanego podczas jazdy. Dzięki temu konsumenci mogą porównać produkty dostępne na rynku i wybrać te, które zapewniają najlepsze właściwości w zakresie bezpieczeństwa, efektywności energetycznej oraz komfortu akustycznego.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador Nordicca Van 215/60 R16 103/101 T: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ich efektywność paliwową, która bezpośrednio wpływa na ekonomię jazdy. Opony z niższym oporem toczenia, oznaczone jako klasa "A" na unijnej etykiecie, zapewniają znaczne oszczędności i są bardziej przyjazne dla środowiska. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" zwiększają zużycie paliwa. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór ogumienia z lepszą oceną to inwestycja zarówno w ekonomiczną jazdę, jak i w ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas towarzyszący pracy opony ma bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Dlatego na etykiecie unijnej każdy nowy model ma podaną wartość tego parametru w decybelach (dB) i jest klasyfikowany do jednej z trzech kategorii głośności: A, B lub C. Ogumienie klasy A i B oferują najniższy poziom hałasu, co jest idealne dla osób poszukujących sposobu na to, by podróżować jeszcze spokojniej. Opony klasy C są tańsze, a zatem odpowiednie dla tych, którzy są w stanie w zamian za niższą cenę tolerować nieco większy hałas. Ta klasyfikacja zastępuje wcześniejsze oznaczenia w kształcie fal i daje kierowcom precyzyjne wskazówki, jaki produkt warto wybrać, aby zapewnić sobie i pasażerom więcej ciszy. Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ten aspekt, szczególnie jeśli dużo czasu spędzasz za kierownicą.