Nexen Winguard WT1 215/60 R16C 103/101 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Nexen Winguard WT1 215/60 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard WT1 215/60 R16C 103/101 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard WT1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 103/101 (do 875 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona zimowa Winguard WT1 marki Nexen
Opony zimowe wspierają bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, szczególnie gdy drogi pokryte są ubitym śniegiem, śliską breją lub przymarzającym deszczem. Zaawansowany symetryczny bieżnik opon Nexen poprawia przyczepność, a mieszanka gumowa odporna na niskie temperatury umożliwia lepszą kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo zwiększona liczba lameli wspiera stabilność podczas nagłych manewrów, co wpływa na precyzję i komfort jazdy w trudnych warunkach.
Opona dostawcza (do busa) – 215/60 R16 103/101 T
Opony dostawcze Nexen 215/60R16C przeznaczone do busów i pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zostały zaprojektowane z myślą o intensywnej eksploatacji i zwiększonych obciążeniach. Wzmocniona konstrukcja, oznaczona symbolem C, zapewnia większą odporność na uszkodzenia oraz spowalnia zużycie bieżnika, przekładając się na dłuższą trwałość ogumienia. Dwa indeksy nośności określają maksymalne dopuszczalne obciążenie zarówno dla pojedynczych kół, jak i układów bliźniaczych, co pozwala na precyzyjne dopasowanie opon do różnych warunków użytkowania.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Nexen 215/60 R16 Winguard WT1
Zadaniem opon zimowych Nexen Winguard WT1 215 60 R16C 103/101T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 215/60 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (215) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (60) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opona Nexen Winguard WT1 ma indeks prędkości T dopuszczający jazdę z prędkością do 190 km/h. Indeks nośności 103/101 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 875 kilogramów na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/60 R16 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Nexen |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Etykieta UE | D / B / 73 dB |
Indeks nośności | 103/101 (do 875 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 20171 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard WT1?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 215/60 R16 103/101T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard WT1 215/60 R16C 103/101 T uzyskała wynik: D/B/73 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Opór toczenia: klasa D
Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Etykieta unijna w skali A-E prezentuje przyczepność na mokrej nawierzchni poprzez porównanie do modelu referencyjnego, co pozwala na bezpośrednie odniesienie wydajności opony do znanego standardu. Co ciekawe, od 2021 roku naklejki te zawierają nowe, bardziej intuicyjne symbole oraz krótki kod QR, prowadzący do Europejskiego Rejestru Opon, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o danym wyrobie. Jest to część szeroko zakrojonych działań, mających na celu ułatwienie konsumentom dostępu do danych i umożliwienie bardziej świadomego wyboru opon, podkreślając rolę ich przyczepności na mokro w ogólnym bezpieczeństwie jazdy. Obecnie parametr ten oceniany jest od "A" - najkrótsza droga hamowania, do "E" - zamykającego skalę.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.