Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/70 R15C 112/110 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 2 dni
Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/70 R15 112/110 R - opona całoroczna klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
225/70 R15C
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
112/110 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

440 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/70 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/70 R15C 112/110 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MPS400 Variant All Weather 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury, podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe czy uniwersalny symetryczny układ powierzchni jezdnej bieżnika. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/70 R15C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna MPS400 Variant All Weather 2 marki Matador

Ogumienie wielosezonowe to praktyczne rozwiązanie dla kierowców poruszających się w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Opony całoroczne Matador łączą właściwości produktów letnich i zimowych, zapewniając dobrą przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Symetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą lameli oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa gwarantują stabilność i bezpieczeństwo jazdy przez cały rok.

Opona dostawcza (do busa) – 225/70 R15 112/110 R

Opony dostawcze Matador w rozmiarze 225/70R15C zostały zaprojektowane do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Wyposażono je w dwa indeksy nośności - osobny dla montażu na pojedynczej feldze oraz dla układu bliźniaczego. Dzięki wszechstronnemu bieżnikowi opony dostawcze zapewniają doskonałą kontrolę i stabilność w zróżnicowanych warunkach drogowych. Dodatkowo ich wzmocniona konstrukcja skutecznie zwiększa odporność na uszkodzenia i zużycie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 225/70 R15 MPS400 Variant All Weather 2

Opony całoroczne Matador MPS400 Variant All Weather 2 225 70 R15C 112/110R zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 225/70 R15 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 225 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (70) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 15 cali. Opona Matador MPS400 Variant All Weather 2 ma indeks prędkości R pozwalający na jazdę do 170 km/h. Indeks nośności 112/110 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 1120 kg na koło.

Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/70 R15 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 29 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/70 R15
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MPS400 Variant All Weather 2
Etykieta UE C / A / 72 dB
Indeks nośności 112/110 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 22982

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MPS400 Variant All Weather 2?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/70 R15 112/110R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/70 R15C 112/110 R uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Od wprowadzenia regulacji, wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety z ujednoliconym wyglądem, prezentujące trzy podstawowe parametry. To przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz poziom hałasu. Takie oznaczenie ułatwia kierowcom porównanie różnych modeli. Przekłada się to na świadomy wybór najlepszego ogumienia zgodnego z ich potrzebami i możliwościami finansowymi.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 225/70 R15 112/110 R: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Unijna etykieta dostarcza istotnych informacji o efektywności paliwowej opon. Modele z klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, oferują największe oszczędności paliwa, a co za tym idzie - również pieniędzy. Warto wiedzieć, że wybierając opony o lepszej klasie, nie tylko zmniejszasz spalanie, ale także przyczyniasz się do ograniczenia emisji spalin, co ma pozytywny wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Przyczepność na mokrej nawierzchni, przedstawiona na etykiecie unijnej opony, jest ważnym parametrem dla każdego kierowcy pragnącego zachować bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych. Skala oceny przyczepności, od "A" do "E" (dawniej "G"), z "A" wskazującą na najkrótszą drogę hamowania, jest istotnym wskaźnikiem wydajności produktu. Różnice między modelami mogą być znaczące, szczególnie w odniesieniu do długości drogi hamowania, co ma fundamentalne znaczenie podczas deszczu lub innych niepewnych warunków. Warto zwrócić uwagę, że opona z oceną "A" może zatrzymać samochód kilka lub kilkanaście metrów wcześniej niż model z najniższą i najgorszą w swojej klasie oceną przy prędkości 80 km/h. Dlatego też, wybór opon z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do znacznie większego bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.