Matador MP93 Nordicca 235/55 R18 104 H XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Matador MP93 Nordicca 235/55 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MP93 Nordicca 235/55 R18 104 H XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MP93 Nordicca stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego, oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów czy charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/55 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa MP93 Nordicca marki Matador
Opony zimowe zaprojektowano z myślą o zachowaniu przyczepności w trudnych warunkach pogodowych. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając stabilność pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Matador z licznymi lamelami i nacięciami efektywnie odprowadza wodę, błoto oraz śnieg, zwiększając bezpieczeństwo podczas ruszania i hamowania.
Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R18 104 H
Segment opon osobowych Matador wyróżnia się przede wszystkim uniwersalnością zastosowania. Specjalnie wyprofilowane rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Dzięki zaawansowanej mieszance gumowej bogatej w krzemionkę, opony zachowują optymalną przyczepność w różnych warunkach drogowych. Dodatkowo innowacyjna konstrukcja bieżnika pozwala obniżyć opory toczenia nawet o 8%, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2 podczas codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Matador 235/55 R18 MP93 Nordicca XL FR
Zadaniem opon zimowych Matador MP93 Nordicca 235 55 R18 104H jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 235/55 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 235 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (55) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Opony Matador MP93 Nordicca mają indeks szybkości H (oznaczający dopuszczalną prędkość = 210 km/h) i indeks nośności 104 (wskazujący maksymalne obciążenie = 900 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 264 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/55 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Matador |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP93 Nordicca |
Etykieta UE | D / C / 72 dB |
Indeks nośności | 104 (do 900 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 39372 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu MP93 Nordicca?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/55 R18 104H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MP93 Nordicca 235/55 R18 104 H XL FR uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach umożliwia łatwe porównanie produktów poprzez informowanie o trzech kluczowych parametrach. To: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i poziom hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja prezentowana jest na skali od A do E dla dwóch pierwszych kryteriów, natomiast szum podczas jazdy jest oceniany od A do C, dodatkowo wskazywany w decybelach i przez maksymalnie trzy fale. Te informacje ułatwiają dobór optymalnego ogumienia.

Opór toczenia: klasa D
Informacje o oporach toczenia dostarczane na etykiecie pomagają konsumentom podejmować świadome decyzje, które przekładają się na mniejsze spalanie i lepszą ochronę środowiska. Wybierając opony z niskimi oporami toczenia, zgodnie z klasą A czy B, każdy kierowca może przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i promować zrównoważony rozwój transportu.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Przyczepność na mokrym to jeden z trzech parametrów ocenianych na etykiecie unijnej opon. Skala od "E" (wcześniej "F" czy nawet "G") do "A" informuje o długości drogi hamowania na asfalcie po opadach, gdzie "A" oznacza najlepszą wydajność. Ciekawostką jest, że od 2021 roku unijne etykiety opon zawierają również kod QR, który prowadzi do europejskiej bazy danych z bardziej szczegółowymi informacjami o każdym modelu opony. Ta innowacja ma na celu zwiększenie przejrzystości i pomom konsumentom w dokonywaniu bardziej świadomych wyborów dotyczących ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas generowany przez pracującą oponę jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na komfort jazdy. Na etykiecie unijnej wartość tego parametru jest podawana w decybelach (dB), co pozwala kierowcom dokonać świadomego wyboru. Opony są przydzielane do jednej z trzech klas głośności: A, B lub C, zamiast wcześniejszych symboli fali. Opony klasy A i B są najcichsze, zapewniają zatem spokojniejszą jazdę, podczas gdy klasy C oznaczają wyższy poziom szumu. Ten czynnik jest szczególnie ważny dla osób spędzających dużo czasu w samochodzie, ponieważ niższy poziom hałasu może znacząco zwiększyć komfort poruszania się nim.