Matador MP93 Nordicca 215/50 R18 92 V FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador MP93 Nordicca 215/50 R18 92 V - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/50 R18
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
92 (do 630 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
D / C / 72 dB
3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

444 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MP93 Nordicca 215/50 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MP93 Nordicca 215/50 R18 92 V FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MP93 Nordicca stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 92 V oraz rozmiar 215/50 R18.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa MP93 Nordicca marki Matador

Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach drogowych. Kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, zmniejszając ryzyko poślizgu. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co poprawia przyczepność opon Matador na śniegu i lodzie nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów.

Opona osobowa oraz SUV – 215/50 R18 92 V

Opony osobowe Matador to zaawansowane inżynieryjnie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po rodzinne sedany, luksusowe limuzyny i mocne SUV-y. Dzięki wzmocnieniom stalowym w strukturze wewnętrznej wyróżniają się doskonałą stabilnością przy wyższych prędkościach, a starannie opracowany wzór bieżnika zapewnia optymalną przyczepność na różnych nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa przekłada się na niższe opory toczenia, pozwalając obniżyć koszty eksploatacji i cieszyć się komfortową jazdą w każdych warunkach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 215/50 R18 MP93 Nordicca FR

Opony zimowe Matador MP93 Nordicca 215 50 R18 92V są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 215/50 R18 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 215 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 18 cali (45.72 cm). Model Matador MP93 Nordicca posiada indeks nośności 92 informujący, że maksymalne obciążenie na jedną oponę wynosi 630 kilogramów. Z kolei indeks prędkości V umożliwia przemieszczanie się z prędkością do 240 km/h.

Matador MP93 Nordicca 215/50 R18 Rant ochronny (FR)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 164 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/50 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MP93 Nordicca
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 92 (do 630 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 39362

3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu MP93 Nordicca?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 215/50 R18 92V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MP93 Nordicca 215/50 R18 92 V FR uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador MP93 Nordicca 215/50 R18 92 V: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym aspektem bezpieczeństwa, szczególnie podczas deszczowej pogody. Unijna klasyfikacja przyczepności od "A" do "E" jest miernikiem, który pomaga kierowcom ocenić, jak szybko opona może zatrzymać pojazd w tych warunkach. Ciekawostką może być fakt, iż do lipca 2021 roku najmniej korzystniej w zestawieniu oceniane były opony z notą "F" i "G", w związku z czym zostały one wycofane ze sprzedaży. Należy zaznaczyć, że oznaczenia na etykiecie UE odnoszą się do opony nowej i mogą ulec zmianie w trakcie eksploatacji. Klasyfikacja przyczepności jest ważnym wskaźnikiem, jednak nie jest jedynym kryterium oceny opon.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Etykieta unijna na oponach zawiera kluczowe informacje na temat hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, oznaczanego systemem trzech fal (lub literami A, B oraz C) i wartością w decybelach (dB). Chociaż dla kierowców istotniejszy może być poziom szumu wewnętrznego, to zewnętrzny ma znaczenie dla ogólnej głośności ruchu drogowego. Ta specyficzna forma oceny podkreśla zaangażowanie UE w redukcję zanieczyszczeń akustycznych i promuje świadomy wybór opon.